BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Peugeot stelt de verlengde versie met 7 zitplaatsen van de E-3008 officieel voor in maart. Maar onze spionagefotografen hebben ons al een eerste voorsmaakje gegeven van deze E-5008.
Begin deze week bevestigde Peugeot nog tijdens zijn E-Lion Day dat het de nieuwe generatie van zijn 7-zits monovolume 5008 in de loop van maart zou voorstellen. Zoals al het geval bij de huidige generatie, die nu aan het einde van zijn levensloop zit, zal deze nieuwe 5008 gebaseerd worden op het technische platform van zijn kleine broer, de 3008. Dat betekent dus het volledig nieuwe multi-energieplatform STLA Medium van de Stellantis-groep.
Deze nieuwe generatie 5008 krijgt normaal gesproken geen dieselmotor meer onder de kap. Hij zou dezelfde motorisaties moeten krijgen als de 3008, wat neerkomt op een mild hybride benzinemotor die reeds in de huidige generatie te krijgen is, een plug-inhybride en ook verschillende volledig elektrische versies. Het is net deze nieuwe E-5008 die onze spionnen hebben betrapt tijdens wintertestwerk in Zweden.
Waar de 3008 en E-3008 kiezen voor het silhouet van een SUV-coupé, valt deze E-5008 op met zijn veel rechtere daklijn. Die is noodzakelijk als je plaats wil overhouden voor een derde zitrij. Maar voor de rest lijkt de Peugeot E-5008 dezelfde designtrekjes te krijgen als zijn recent gelanceerde kleine broer, inclusief het nieuwe dashboard.
Met zijn batterijen van 73 en 98 kWh belooft de E-3008 een WLTP-autonomie tot 525 en 700 km. Gezien zijn grotere formaat en zijn minder vloeiende achterzijde, zou deze E-5008 het dus iets slechter moeten doen met dezelfde techniek. Hoeveel slechter precies? Dat komen we dus binnen enkele weken te weten!
Ben jij op zoek naar een Peugeot? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Peugeot-zoekertjes nu hier:
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.