BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De motor ging de drieliter zescilinder boxermotor met twee turbo’s van Porsche vooraf. De top 3 werd vervolledigd door een andere sportieve motor, die weliswaar half zoveel cilinders telt als die van de Porsche: de hybride driecilinder turbobenzine van 1,5 liter uit de BMW i8. Ook de beste nieuwe motor werd bekroond: dat werd de hybride 3,5 liter V6 biturbo uit de Honda NSX.
De Ford EcoBoost éénliter werd gekozen tot beste motor met cilinderinhoud tot een liter. De PSA PureTech driecilinder turbo van 1,2 liter kreeg de prijs van beste motor tot 1,4 liter. In de klasse 1,4 tot 1,8 liter, 1,8 tot 2,0 liter, 2,0 tot 2,5 liter, 2,5 tot 3,0 liter en 3,0 tot 4,0 liter waren het respectievelijk de hybride BMW driecilinder van 1,5 liter, de tweeliter viercilinder van Porsche, de 2,5 liter vijfcilinder turbo van Audi, de drieliter zescilinder boxer van Porsche en de 3,9 liter V8 van Ferrari die met de titel aan de haal gingen. Die laatste was niet alleen de beste motor van het jaar maar ook de krachtigste.
De beste elektrische motor kwam volgens de journalisten van Tesla. Bij de grote cilinderinhouden ging de 6,3 liter V12 met de titel van beste motor van meer dan 4 liter aan de haal.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!