Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
5 cilinders in lijn, turbo, 2,2 liter, 315 pk - 262 km/u, 0-100 km/u in 5,4 seconden – 2.891 exemplaren
Met de Audi S2 zette Audi al een eerste stap richting sportieve gezinswagen. In 1993 ging het Duitse merk nog een stap verder en deed het een beroep op Porsche voor een krachtige versie. Zo ontstond de Audi RS2. De 315 pk uit de drukgevoede vijfcilinder werden naar de vier wielen gestuurd via een manuele zesversnellingsbak.
6 cilinders in lijn, 3,8 liter, 340 pk – 250 km/u, 0-100 km/u in 6,2 seconden – 891 exemplaren
Toen BMW in 1992 het gekke idee had om een breakversie van zijn M5 te bouwen, werd die de snelste break ter wereld. De M5 Touring was uitsluitend bestemd voor de Europese markt en werd beperkt gecommercialiseerd. De BMW was een juweel in gebruik, met zijn muzikale zescilinder en achterwielaandrijving die niet gehinderd werd door elektronische rijhulp.
V8, atmosferisch, 5,4 liter, 354 pk – 250 km/u, 0-100 km/u in 5,4 seconden – 12.000 exemplaren in totaal
Mercedes reageerde wat laat op de M5 Touring en RS2, maar deed dat in stijl. Vergeleken met de vijf- en zescilinder antwoordde het merk met de ster met een romige V8. De aanpak was minder brutaal dan die van de concurrenten, met een automaat en royale uitrusting. Maar schijn bedriegt: de V8 is nog steeds heel wat moderne GTI’s te snel af!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!