Polestar pept de XC60 op!

Polestar, het merk dat binnenkort alleen nog elektrische sportwagens wil bouwen, heeft nog maar eens zijn visitekaartje afgegeven. Bij wijze van opwarming nam het de aandrijflijn van de Volvo XC60 onder handen.

  • Bervoets Wim
  • 10 juli 2017

De Zweden bogen zich over de prestaties van de aandrijflijn, de gasrespons en de versnellingsbak van de XC60. De wijzigingen zorgen voor meer vermogen en koppel in middelhoge toeren en de versnellingsbak werd daar op afgestemd. De versnellingsbak houdt bovendien dezelfde versnelling aan wanneer je een bocht tegen hoge snelheid neemt.

Zelfde als XC90

De D4, D5, T5, T6 en T8 werden allemaal onder handen genomen, maar vooral die laatste verdient je aandacht: het standaardvermogen van de T8, 407 pk, werd namelijk opgedreven naar 421 pk. Daarmee komt hij op gelijke hoogte met de XC90 T8 wanneer die een Polestar-behandeling ondergaat. Het volledig elektrische rijbereik van 45 km en het theoretische gemiddelde verbruik van 2,1 l/100 km blijven ongewijzigd.

Meer lezen over:

Over de auteur: Bervoets Wim Wim Bervoets is redacteur bij Vroom sinds 2016. Hij interesseert zich voor alles van stadsauto’s tot sportwagens, en kijkt met een open blik naar de mobiliteit en brandstoffen van de toekomst.
Toch droomt hij nog altijd van een Lotus Elise...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km