Recente tests

3,9 /5 Test: Volvo S90 B4 Mild Hybrid, Scandinavisch alternatief

Test: Volvo S90 B4 Mild Hybrid, Scandinavisch alternatief

Volvo duwt zijn ecologische ambities steeds een beetje verder door met de komst van plug-inhybrides en ‘light’ hybrides in zijn gamma. Wij namen het stuur van de onlangs opgefriste S90 in de versie B4 Mild Hybrid, tegenwoordig het toegangskaartje van het gamma.

3,9 /5 Getest: BMW 330e, succesnummer

Getest: BMW 330e, succesnummer

Nu BMW zijn nieuwe 3-Reeks boven de doopvont heeft gehouden, worden alle modelvarianten vernieuwd. Zo ook de plug-inhybride 330e, die voor het eerst ook verkrijgbaar is als Touring.

3,8 /5 Getest: BMW 1-Reeks, strakker keurslijf

Getest: BMW 1-Reeks, strakker keurslijf

Het Beierse instapmodel, dat vandaag aan zijn derde generatie toe is, laat misschien wel zijn meest unieke kenmerk achterwege. De nieuwe 1 ruilt zijn achterwielaandrijving immers in voor voorwielaandrijving. Benieuwd wat dat oplevert in deze eerste kennismaking.

3,8 /5 Rijtest: Volvo S60 T5, de dieselloze sedan

Rijtest: Volvo S60 T5, de dieselloze sedan

Qua statement kon het tellen twee jaar geleden, toen Volvo aankondigde niet meer te willen investeren in dieselmotoren. Het eerste dieselloze product staat vandaag in de showroom: de Volvo S60.

3,8 /5 Getest: Skoda Superb, nieuwe blik en nieuwe generatie diesels

Getest: Skoda Superb, nieuwe blik en nieuwe generatie diesels

Nee, de diesel is nog niet dood. In ons land maakt hij zelfs 73 procent uit van de verkoop van de Skoda Superb. Bijna 70 procent van de meer dan 500.000 geproduceerde exemplaren sinds de lancering van de derde generatie in 2015 is ook een diesel. Tijd voor een facelift en een eerste test.

4,0 /5 Rijtest: Porsche Panamera GTS Sport Turismo, oerkracht

Rijtest: Porsche Panamera GTS Sport Turismo, oerkracht

Wie in ons land een Panamera koopt, bestelt in de meeste gevallen een hybride. Toch probeert Porsche de merkfans ook te plezieren met de iconische letters ‘GTS’. De Porsche Panamera GTS doet het voortaan trouwens niet langer atmosferisch, maar met dubbele turbo.

3,4 /5 Rijtest: Audi A1 Sportback 30 TFSI, metamorfose

Rijtest: Audi A1 Sportback 30 TFSI, metamorfose

Vergeet het bolle stadsautootje: de nieuwe Audi A1 is een sportieve stadsrakker die visuele inspiratie uit de rally haalt. Wij deden de test met de 1.0 turbobenzine van 116 pk. In Audi-termen: de 30 TFSI.

3,8 /5 Rijtest: Peugeot 508 1.6 PureTech 180, nieuwe richting

Rijtest: Peugeot 508 1.6 PureTech 180, nieuwe richting

De nieuwe Peugeot 508 wil zijn duffe imago van klassieke sedan van zich afschudden. Voortaan is de 508 dus een blitse vijfdeurscoupé. Benieuwd wat dat geeft met de instapbenzinemotor, de 1.6 PureTech van 180 pk.

3,9 /5 Rijtest: BMW 518d, meer dan zomaar een instapmodel?

Rijtest: BMW 518d, meer dan zomaar een instapmodel?

Met de 518d verlaagt BMW niet alleen de instapprijs van zijn 5-Reeks, het merk mikt daarmee bovendien volop op de fleetmarkt. Benieuwd wat deze BMW 518d in zijn mars heeft.

3,8 /5 Getest: BMW 3-Reeks, een 3, een 8 en een 5

Getest: BMW 3-Reeks, een 3, een 8 en een 5

Zo’n nieuwe 3-Reeks is altijd groot, maar tegelijk ook voorspelbaar nieuws. Toch is de eerste test altijd spannend, want alleen die geeft antwoord op de vraag of hij ook lekker stuurt.

3,9 /5 Getest: Volvo S60 T8 Polestar Engineered, sportig

Getest: Volvo S60 T8 Polestar Engineered, sportig

Volvo positioneert zijn nieuwe S60 nadrukkelijk als dé sportsedan van het merk. Wat betekent dat?

3,9 /5 Rijtest: Audi A6 50 TDI, inspiratie van bovenaf

Rijtest: Audi A6 50 TDI, inspiratie van bovenaf

De modelvernieuwing bij Audi heeft zich stevig doorgezet. Rekenen we de SUV’s Q8 en Q3 en de compacte A1 even niet mee, dan kregen we het laatste jaar de volledig nieuwe A8 en A7 voorgeschoteld, en deze A6. Die voelen we hier als berline met topdiesel aan de tand.

4,1 /5 Rijtest: Mercedes CLS 400d, snel, soepel en ontspannen

Rijtest: Mercedes CLS 400d, snel, soepel en ontspannen

Met de derde generatie van de CLS wil Mercedes voortborduren op het thema dat het in 2003 uitvond: de vierdeurscoupé. We zochten uit welke kilometervreterkwaliteiten de topdiesel in huis heeft.

3,9 /5 Rijtest: Audi A7 50 TDI, de toekomst is digitaal

Rijtest: Audi A7 50 TDI, de toekomst is digitaal

Er waait de laatste tijd een stevige wind door Audi’s aanbod aan grote berlines. Het begon bij de vernieuwing van de A8, en ging via deze A7 Sportback naar de nieuwe A6. We recapituleren even met de gulden middenweg: de A7 Sportback.

4,0 /5 Eerste test: Audi A6, meer en beter

Eerste test: Audi A6, meer en beter

De Audi A6 is aan zijn achtste generatie toe. De berline voor dynamische kaderleden legt de lat voor zichzelf telkens hoger. Die ligt nu zelfs zodanig hoog dat je alleen nog een A7 kiest voor de stijl, of een A8 voor het prestige.

4,1 /5 Rijtest: Audi A8 55 TFSI, bijna baanbrekend veilig

Rijtest: Audi A8 55 TFSI, bijna baanbrekend veilig

Met de nieuwe generatie A8 presenteert Audi naar eigen zeggen de eerste productieauto die autonoom rijdt op niveau 3. Alleen is de technologie bij ons niet beschikbaar. Gelukkig heeft de Audi A8 nog heel wat andere kwaliteiten.

3,9 /5 Getest: BMW 530e, gespierd geruisloos

Getest: BMW 530e, gespierd geruisloos

De BMW 5-Reeks is, samen met concurrenten als de Audi A6, Mercedes E-Klasse en Jaguar XF, de zakenberline bij uitstek. Tegenwoordig is er ook niets beter voor de zaken dan een groen imago. Maar is deze BMW 530e ook echt een groene jongen?

4,1 /5 Rijtest: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: what’s in a name?

Rijtest: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: what’s in a name?

In Zuffenhausen zijn ze vastbesloten om de elektrische revolutie in te zetten. Nog niet met de 911, maar met de volledig elektrische Mission E, die Tesla het vuur aan de schenen moet leggen. In afwachting daarvan culmineren sport en alternatieve brandstoffen bij Porsche in de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Een hele mondvol…

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km