of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/6

Dit is de allereerste 911 cabrio van Singer!

En net als de Singer coupés werd hij volledig opnieuw ontwikkeld.

Geschreven door Arnaud Henckaerts

17 Augustus 2022

Advertentie

Het Amerikaanse Singer maakt al sinds 2009 restomods op basis van de Porsche 911 en staat bekend om het oog voor detail en de bijzonder hoge kwaliteit van zijn modellen… die ook een heftig prijskaartje dragen. Singer-modellen zien er klassiek uit, maar ze zijn volledig opnieuw ontworpen, met moderne materialen en technieken. Eerder dit jaar breidde Singer zijn aanbod uit met de allereerste Turbo, nu is het de beurt aan de eerste 911 cabrio van het bedrijf (al bouwde het wel enkele Targa-modellen).

Herkenbaar maar volledig anders

Net zoals de andere modellen van Singer startte ook deze cabrio zijn leven als een 964, de 911-generatie die tussen 1989 en 1994 gebouwd werd. Hij werd echter volledig herwerkt, ‘reimagined’ noemt Singer het, en lijkt meer op de vroegere 930 Turbo met zijn kenmerkende bumpers en achtervleugel. Maar alle koetswerkpanelen zijn sowieso volledig nieuw en gemaakt uit licht koolstofvezel. Hoewel hij vertrouwd oogt, is ook deze Singer dus helemaal anders dan bestaande 911-modellen. De stoffen kap opent elektrisch.

Naar het interieur ging even veel aandacht als naar het koetswerk. De nieuwe eigenaar koos voor een eenvoudig maar klassevol ogend houten dashboard en een speciale geruite stof voor de deurpanelen en de inserts in de leren kuipzetels. De typische 5 klokken voor de neus van de bestuurder bevestigen dat dit een klassieke 911 is, maar er is ook een draadloze telefoonoplader, want het is nu eenmaal 2022.

964 ‘Turbo Study’

De naam van deze creatie is ‘Turbo Study’, dus drie keer raden wat er onder de motorkap zit… De 3.8 liter grote twin-turbo flat-six van Singer natuurlijk. Het luchtgekoelde blok levert hier 510 pk, die via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen gestuurd worden. Veel vermogen, dus vroeg de eigenaar carbon-keramische remschijven om het geheel veilig tot stilstand te kunnen brengen.

De prijs van dat alles? Onbekend, maar reken op meer dan een half miljoen! Wil je er zelf één? Dan zal je geduld moeten hebben, want Singer heeft een wachtlijst van meerdere jaren.


Arnaud
							Henckaerts

Arnaud Henckaerts

Foto’s: Singer Vehicle Design

Advertentie

Koop een Porsche 911 of vergelijkbare auto

249 950 €

Prijs Prijs

2022

13 112 km

Benzine

650 pk

Automaat

272 g/km

date

Mazuin Fosses - Volkswagen & Commercial Vehicles

Fosses-La-Ville

date

Car-Pass

My Way

99 990 €

Prijs Prijs

2018

59 898 km

Benzine

370 pk

Automaat

190 g/km

date

Dumarey

Torhout

date

Car-Pass

Land Rover Approved

47 990 €

Prijs Prijs

2005

129 000 km

Benzine

325 pk

Manueel

272 g/km

date

Geurts Car Center

Genk / Bosdel

date

-

84 991 €

2012

74 427 km

Benzine

400 pk

Automaat

210 g/km

date

B&O Diest NV

DIEST

date

-

27 900 €

2001

275 000 km

Benzine

300 pk

Manueel

Tweedehands

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

31 000 €

2001

158 000 km

Benzine

300 pk

Manueel

295 g/km

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

150 000 €

1980

306 387 km

Benzine

204 pk

Automaat

0 g/km

date

Garage Autostroo

Damme

date

-

59 990 €

Prijs Prijs

1974

109 000 km

Benzine

150 pk

Manueel

Tweedehands

date

Geurts Car Center

Genk / Bosdel

date

-