Test: Peugeot E-5008, de moderne gezinswagen
De nieuwe generatie Peugeot 5008 is niet alleen groter, moderner en comfortabeler dan zijn voorganger, maar is ook volledig elektrisch te krijgen. Heeft Peugeot daarmee een belangrijke troef in handen?
De nieuwe generatie Peugeot 5008 is niet alleen groter, moderner en comfortabeler dan zijn voorganger, maar is ook volledig elektrisch te krijgen. Heeft Peugeot daarmee een belangrijke troef in handen?
Dit is de nieuwe Peugeot (E-)3008. Zijn missie? Het razend populaire model opvolgen dat de kaarten heeft herschud in het segment van de compacte SUV’s. Kan het nieuwe model de schoenen van zijn voorganger vullen?
Peugeot stelt de verlengde versie met 7 zitplaatsen van de E-3008 officieel voor in maart. Maar onze spionagefotografen hebben ons al een eerste voorsmaakje gegeven van deze E-5008.
Peugeot heeft tijdens de E-Lion Day heel wat aankondigingen gemaakt over onder meer de elektrische SUV E-3008, de komst van ChatGPT, maar ook over de aanstaande E-5008 en E-408.
We konden onlangs het nieuwe elektrische vlaggenschip van Peugeot ontdekken. Laten we hem samen eens van naderbij bekijken.
De elektrische Peugeot e-308 kan je ook als breakversie SW krijgen. Een versie die de kwaliteiten van de hatchback overneemt en er heel wat praktisch gemak aan toevoegt.
De facelift van de Peugeot e-208 heeft hem niet alleen een nieuwe neus opgeleverd, maar ook een nieuwe motor-batterijcombinatie die meer dan 400 km rijbereik belooft. Laten we zien wat er van aan is.
Voor een hybride Peugeot 3008 moet je minstens 38.370 euro rekenen, terwijl de goedkoopste elektrische versie een vanafprijs heeft van 49.500 euro.
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.