Peugeot 508 in 7 cijfers: de statige leeuw!
De Peugeot 508 is uitgegroeid van een discrete, klassieke berline tot een uitgesproken sportieve leeuw. Maar passen zijn prestaties bij zijn opvallende looks? We ontdekken het aan de hand van 7 cijfers.
Dagelijkse nieuwsbrief
We brengen je dagelijks het beste autonieuws
Wekelijkse nieuwsbrief
We brengen je wekelijks het beste autonieuws
De Peugeot 508 is uitgegroeid van een discrete, klassieke berline tot een uitgesproken sportieve leeuw. Maar passen zijn prestaties bij zijn opvallende looks? We ontdekken het aan de hand van 7 cijfers.
Peugeot heeft zijn reisberline en -break 508 voorzien van een fris snoetje. Wij gingen op pad met de PSE-sportversie om te zien of de Franse charme nog steeds van de partij is.
Halfweg zijn loopbaan krijgt de leeuw een grondige facelift!
Peugeot slaat officieel de weg van de “neoprestaties” in met deze sportieve geëlektrificeerde 508. Het is meteen de krachtigste auto ooit in de catalogus van Peugeot.
De geëlektrificeerde sportieveling van Peugeot komt de wapens opnemen tegen de VW Golf GTE, Skoda Octavia RS iV en Cupra Leon Plug-in, met vierwielaandrijving en 360 pk.
De Peugeot 508 komt op de markt met een ‘basisversie’ van zijn plug-inhybride aandrijflijn, met voorwielaandrijving. Met zijn grote elektrische rijbereik en onaangetaste interieur wil hij het beste van twee werelden bieden. Maar is hij daar ook in geslaagd?
Zoals beloofd maakt Peugeot Sport werk van een krachtige plug-inhybride 508.
Peugeot koos duidelijk voor de vorm toen het zijn nieuwe 508 SW ontwierp. De breakversie van de 508 is minder ‘massief’ dan vroeger. Hoe verhoudt hij zich tot zijn Franse concurrent, de Renault Talisman Grandtour? Ook die kiest namelijk voor design, maar neigt minder naar compromissen op vlak van inhoud.
De sportieve afdeling van Peugeot wil de toekomstige geëlektrificeerde modellen van de Franse autobouwer dynamischer maken. Het begint aan die taak met een gespierde conceptcar op basis van de plug-in hybride 508.
De nieuwe Peugeot 508 wil zijn duffe imago van klassieke sedan van zich afschudden. Voortaan is de 508 dus een blitse vijfdeurscoupé. Benieuwd wat dat geeft met de instapbenzinemotor, de 1.6 PureTech van 180 pk.
Net na de presentatie van de nieuwe 508 pakt Peugeot uit met een break die de tradities in het D-segment uitdaagt. Kan deze lage en dynamisch ogende break de klanten van de Duitse referenties charmeren?
Constructeurs durven hun berlines al eens te verlengen voor de Chinese markt. Met deze 508 L wil Peugeot meer doen dan alleen een langere wielbasis te voorzien voor de Chinezen. Zoek de zeven verschillen…
Peugeot trekt met een aantrekkelijke conceptcar naar het salon van Parijs. Volgens de eerste officiële foto gaat het om een coupé, met volgens Peugeot “sensuele” lijnen. Is het een afgeleide van de recente 508?
De grote berline is ten dode opgeschreven. Niet onze woorden, maar die van Peugeot. De Fransen herwerkten hun 508 tot een product dat toekomstbestendig lijkt: een vijfdeurscoupé.
De Peugeot 508 heeft zich in zijn nieuwe generatie tot iets moois ontpopt. De berline zagen we al in Genève, de breakversie, de SW, is voor het eerst te zien in Parijs.
De 508 is het nieuwe vlaggenschip van Peugeot. De vijfdeurscoupé wil het opnemen tegen de Duitse referenties. We kijken nog eens naar deze nieuwe Fransman in 7 weetjes.
Peugeot neemt zijn 508 volledig onder handen. De traditionele berline wordt uitgezwaaid voor een berline-coupé met premiumambities. Kan deze leeuw de concurrentie aan?
Als hij een gezinswagen zoekt, kijkt de Belg bijna automatisch naar de Duitse producten. Peugeot wil die gewoonte graag doorbreken met de opgefriste 508.
Deze leeuw heeft een nieuwe snoet. Die is verticaler en benadrukt het merklogo meer. Op bijna alle domeinen zijn er aanpassingen: esthetisch, mechanisch en technologisch.