1. De 508 is smaller achteraan dan vooraan
Om de luchtweerstandscoëfficiënt te finetunen, hebben de designers de achterkant van de 508 fijner gemaakt. De achterkant is dus smaller dan de voorkant, welke indruk de gespierde achterste wielkasten ook mogen geven. De Cx-waarde van de nieuwe 508 bedraagt daardoor 0,26. Dat is beter dan een Audi A5 Sportback (0,28).
2. Hij kan worden besteld met vierwielaandrijving
Peugeot voorziet geen klassieke mechanische vierwielaandrijving op de nieuwe 508, maar de plug-inhybride die in 2019 volgt zorgt daar wel voor. De hybrideversie heeft een klassieke verbrandingsmotor die de voorwielen aandrijft, de elektromotor zorgt voor de aandrijving van de achterwielen.
3. De led-lichten achteraan hebben een variabele intensiteit
De full-led-achterlichten van de 508 zijn rechtstreeks afgeleid van de laatste conceptcars van Peugeot, en laten hun lichtintensiteit overdag en ’s nachts afhangen van de hoeveelheid licht op dat moment. De “gekleurde klauwen” achteraan zijn dus op elk moment zichtbaar.
4. De 508 heeft 5 massageprogramma’s
De 508 moet het hogerop zoeken als hij het wil opnemen tegen de Duitse referenties. Vooraan vind je dus AGR-goedgekeurde zetels. Zij kunnen optioneel worden voorzien van een massagefunctie met vijf verschillende programma’s.
5. Hij knipoogt naar de 504
Met de cijfers “508” net boven de Peugeot-leeuw op de motorkap knipoogt de nieuwe berline uit Sochaux naar de vroegere 504 en 504 coupé. Ook zij droegen hun modelaanduiding op de motorkap.
6. De 508 wordt volledig gebouwd in Frankrijk en is verkrijgbaar vanaf september
Peugeot opent de bestellingen voor de nieuwe 508 vanaf september. De auto wordt dan gebouwd in de fabriek in Mulhouse, terwijl de aandrijflijnen worden geassembleerd in de productievestigingen in Trémery en Douvrin. De Peugeot 508 krijgt dus het label “Origine France Garantie”.
7. De 508 “First Edition” kan je nu al online bestellen
Ongeduldige klanten kunnen op de Peugeot-website wel al een 508 “First Edition” bestellen. Die beperkte reeks is alleen verkrijgbaar met de twee krachtigste motoren in de catalogus: de 2.0 BlueHDI van 180 pk en de 1.6 THP van 225 pk. In beide gevallen kost hij dan iets minder dan € 50.000. Veel geld, maar hij is royaal uitgerust, aldus Peugeot. De eerste exemplaren worden in oktober geleverd.