1. 5,5 centimeter langere wielbasis
De vaakst voorkomende techniek om de Chinezen te verleiden: de wielbasis verlengen om meer ruimte achteraan te creëren. Bij de 508 werd die wielbasis met 5,5 centimeter uitgerekt.
2. 10 centimeter langer koetswerk
De 508 L is 4,86 meter lang. Dat is 10 centimeter langer dan de Europese berline. Al bij al een “klassieke” aanpassing van een Europese auto voor de Chinese markt.
3. 6 centimeter hoger dak
Het dak van de 508 L werd een stuk hoger geplaatst dan dat van de Europese 508. Chinese klanten willen namelijk graag meer hoofdruimte en zijn dus minder te vinden voor de coupélijn van onze Europese versie.
4. Raamkaders
Om de instap makkelijker te maken, krijgen de Chinese klanten van de Peugeot 508 L in plaats van frameloze ruiten klassieke portieren met raamkaders.
5. Geen grote kofferklep
De Europese kofferklep die in feite als vijfde deur fungeert, maakt in de 508 L plaats voor een klassieke koffer. Een vierdeurs wordt in China als prestigieuzer beschouwd.
6. Langere gordellijn
Als je in profiel naar de 508 L kijkt, zie je dat de glanzende ruitomlijsting onderaan aan de gordellijn verder doorloopt om de nieuwe afmetingen minder massief te doen lijken.
7. Huawei-interface
Het laatste verschil zie je niet aan de buitenkant. De Chinese versie krijgt een geconnecteerde interface van Chinese specialist Huawei. De ‘L’ in 508 L staat volgens Peugeot namelijk niet alleen voor ‘Luxe’ en ‘Long’, maar ook voor ‘Latest Technology’.