ou


Pas encore de compte

La quotidienne

Les dernières infos de l'actualité automobile

L’hebdomadaire

Une sélection du meilleur de l'actualité automobile


Ce compte existe déjà

1/14

Dit is de eerste Singer Turbo!

Na de legendarische luchtgekoelde ‘flat 6’, waagt Singer zich nu aan een andere mythische motor van Porsche: de Turbo!

Écrit par Sébastien Vanhouche

10 Février 2022

Publicité

Singer is één van de pioniers op het vlak van de ‘restomod’, en bouwde enkele van de meest gewilde creaties in het genre. Normaal gezien gebruikt het daarvoor atmosferische zescilinder boxermotoren die het tot het uiterste drijft. Het deed daarvoor zelfs een beroep op Williams, voor zijn ultieme model, de DLS! Vandaag hebben de experts zich een nieuwe uitdaging gesteld: de eerste Porsche 911 Turbo heruitvinden. En we vertellen er meteen bij dat dat erg goed gelukt is!





Een 930, aangepast aan vandaag

De ongelooflijke machine die je hier ziet, kreeg de naam ‘Turbo Study’. Voor de puristen: hij put inspiratie uit de 930, de eerste generatie van de 911 die drukvoeding kreeg. Het meteen aan zijn immense achtervleugel herkenbare model beschikte over ongeveer 300 pk bij zijn lancering. Nadat Singer hem onder handen nam, is alles er wat op vooruit gegaan...





Koolstofvezel en 450 pk!

De motor en zowat alle koetswerkpanelen worden vervangen. Elk element van het koetswerk werd door Singer herbekeken en herwerkt met heel wat koolstofvezel! De zescilinder boxer komt uit de volgende generatie, de 964. Hij wordt opgeboord naar 3,8 liter en krijgt 2 turbo’s, waardoor hij nu 450 pk uitbraakt! Die cavalerie wordt via een handgeschakelde zesversnellingsbak afgeleverd aan de achterwielen, of aan de vier wielen, als de klant dat wenst. 





Wat extra comfort

Ook het interieur krijgt een ‘kleine’ update. De specifieke zetels zijn elektrisch bediend en verwarmd, terwijl een cruise control nu ook op de optielijst staat. De analoge tellers zijn dan weer een meesterwerkje van de hand van Singer. De specialist gaat ook mee met zijn tijd, en voorziet een draadloos laadvlak voor smartphones in de middenconsole. 





Op maat gemaakt

De prijs van de bolide werd niet meegedeeld. Maar meer dan 70 waarschijnlijk (zeer) gefortuneerde klanten hebben zich al kandidaat gesteld om “samen te werken met Singer om het over hun persoonlijke noden te hebben voor engineering op maat.”


?

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Photos: Singer Vehicle Design

Publicité

Acheter une Porsche 911 ou une voiture similaire

99 990 €

2018

59 898 km

Essence

370 ch

Automatique

190 g/km

date

Dumarey

Torhout

date

Car-Pass

Land Rover Approved

84 991 €

2012

74 427 km

Essence

400 ch

Automatique

210 g/km

date

B&O Diest NV

DIEST

date

-

82 900 €

2012

50 874 km

Essence

400 ch

Automatique

205 g/km

date

Jaguar Land Rover Dejonckheere Kortrijk

Kortrijk

date

-

67 900 €

1981

158 000 km

Essence

204 ch

Manuelle

Occasion

date

Geurts Car Center

Genk / Bosdel

date

-

27 900 €

2001

275 000 km

Essence

300 ch

Manuelle

Occasion

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

39 990 €

2002

97 000 km

Essence

- ch

Automatique

Occasion

date

Garage Kose

Chatelineau

date

-

31 000 €

2001

158 000 km

Essence

300 ch

Manuelle

295 g/km

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

150 000 €

1980

306 387 km

Essence

204 ch

Automatique

0 g/km

date

Garage Autostroo

Damme

date

-