Het is lang geleden dat we een roadster van het merk MG op de markt zagen. Vergeet echter de kleine Engelse cabriolets met benzinemotoren, want MG opereert nu onder de Chinese vlag en richt zich op volledig elektrische en hybride modellen. Toch blijven de sensaties overeind met de nieuwe MG Cyberster, die nu ook in België verkrijgbaar is. De roadster combineert een krachtige aandrijving met een opvallend design, zoals blijkt uit onze 5 favoriete details van het model.

Advertentie
Advertentie

1. Zijn vleugeldeuren

De MG Cyberster trekt al de aandacht met zijn sportieve roadsterlijnen, zeker in deze opvallende rode kleur. Maar de deuren stelen ongetwijfeld de show! MG koos voor vleugeldeuren, zoals we die kennen van prestigieuze sportwagens als Lamborghini. De deuren openen elektrisch via twee gasveren: ze bewegen naar buiten en draaien vervolgens omhoog. Dit wordt geactiveerd door een knop onderaan het raam. Dankzij sensoren aan de zijkant en aan de bovenkant wordt gecontroleerd of de ruimte vrij is. Een belangrijke functie, want de deuren openen tot wel twee meter hoog. Hoewel dit soort deuren handig is in krappe ruimtes, duurt het openen langer dan bij traditionele deuren. Bij het openen moet je een paar seconden wachten, maar bij het sluiten kun je in de tussentijd gemakkelijk je gordel vastmaken.

Advertentie
Advertentie

2. Zijn vier schermen

Eenmaal binnen springt een ander opvallend detail meteen in het oog: de MG Cyberster heeft maar liefst vier schermen! Het scherm op de middenconsole wordt gebruikt voor de bediening van de airco en andere instellingen, zoals we dat ook in sommige andere modellen zien. Maar het meest verrassend zijn de drie schermen rond het stuur. In het midden bevindt zich een hoofddisplay, geflankeerd door twee kleine schermen. Het rechterscherm toont rij-informatie en instellingen, terwijl het linkerscherm functies zoals de muziekweergave, navigatie en Apple CarPlay biedt. Hoewel dit indrukwekkend oogt, zijn de kleinere schermen niet altijd even praktisch, vooral omdat ze deels verborgen zijn achter het stuur.

3. Zijn Super Sport-modus

Ook het stuurwiel zelf trekt de aandacht, zeker in het volledig rode design van ons testmodel. Hoewel de aanwezigheid van schakelpeddels normaal lijkt, is hun gebruik verrassend: de rechterpeddel verandert de rijmodus, terwijl de linker het regeneratieve remmen regelt. Het meest opvallende is echter de “Super Sport”-knop. Hiermee activeer je de meest extreme rijmodus, waarbij de volledige kracht van 510 pk en 725 Nm vrijkomt. Het resultaat? Adembenemende prestaties: van 0 naar 100 km/u in slechts 3,2 seconden!

Advertentie
Advertentie

4. Zijn praktische eigenschappen

Voor een exclusieve sportwagen is de MG Cyberster verrassend praktisch. Hoewel er geen extra bagageruimte onder de motorkap is, zoals bij sommige andere elektrische modellen, biedt de koffer achteraan een relatief royale inhoud van 249 liter. Daarnaast zijn er verschillende handige opbergmogelijkheden in het interieur. Het grootste compartiment bevindt zich achter de stoelen, maar er zijn ook slimme opbergoplossingen zoals de magnetische vakken in de deuren en een telefoonsleuf in de middenconsole.

Advertentie
Advertentie

5. Zijn snelle cabriokap

De MG Cyberster is niet alleen snel op de weg, maar ook in het openen van zijn stoffen cabrioletkap, die je in het rood of zwart kan krijgen. Het openen duurt slechts enkele seconden en kan zelfs tijdens het rijden bij lage snelheden. Bovendien is het systeem volledig elektrisch en blijft de bagageruimte onaangetast, ongeacht of de kap open of dicht is.