Net als vorig jaar doet Mini mee aan de 24 uur van de Nürburgring met behulp van een privéteam. Een team dat deel zal nemen achter het stuur van de gloednieuwe Mini John Cooper Works, waarvan het merk nu de eerste beelden deelt!
Ondanks de aanwezigheid van een laag camouflage die verwijst naar de race-Mini's uit de jaren '60, springen er al heel wat kenmerken van de toekomstige Mini John Cooper Works in het oog. Kijk maar naar zijn imposante achterdiffusor en zijn enkele centrale uitlaatpijp, die een racy effect geven. Het valt echter nog te bezien of deze elementen terug te vinden zullen zijn op de productieversie van de Mini JCW, meer bepaald de benzineversie van het model...
Eerste Mini John Cooper Works op benzine... en elektrisch!
Inderdaad, de nieuwe Mini John Cooper Works zal voor het eerst zowel op benzine als met een volledig elektrische aandrijflijn op de markt komen. Onder de kap van de benzineversie verwachten we dezelfde 2 liter-viercilinder turbo als in de Cooper S, waar deze motor al 150 kW (204 pk) levert. In dit geval zou de benzinemotor echter opgevoerd worden tot boven de 170 kW (231 pk) van zijn voorganger! De elektrische Mini John Cooper Works zou dan weer in minder dan 6,7 seconden naar 100 km/u moeten sprinten en meer vermogen krijgen dan de 160 kW (218 pk) van de Cooper SE. Maar hoeveel meer? Die vraag blijft nog even onbeantwoord...
Eerste verschijning in juni, voorstelling in de herfst
Het team Bulldog Racing zal deelnemen aan de 24 uur van de Nürburgring in de SP3T-klasse achter het stuur van de aanstaande Mini John Cooper Works op benzine. Hoewel dat betekent dat de nieuwe Mini JCW al in juni te zien is op het circuit, is het nog wachten tot de herfst om de productieversie van het model vanuit elke hoek te kunnen zien zonder camouflage. Laten we hopen dat het het wachten waard wordt.