Er bestaat geen twijfel over dat Bugatti’s unieke auto’s zijn. Echt uniek. En blijkbaar zijn hun eigenaars bereid om enorme bedragen neer te leggen om ervoor te zorgen dat hun Bugatti nergens anders ter wereld te vinden is.
In een interview met het Britse Top Gear vertelde Mate Rimac, de CEO van Bugatti, dat “auto’s steeds meer gepersonaliseerd worden. Elke auto is echt bijzonder. Momenteel spenderen klanten gemiddeld een half miljoen euro aan personalisatie per auto.” Dat klopt: kopers van de iconische modellen uit Molsheim geven gemiddeld 500.000 euro uit… alleen aan opties! En dat is slechts een gemiddelde, want sommige exemplaren gaan met hun extra’s veel verder.
Miljoenen aan personalisatie!
Sommige eigenaars geven zelfs meer uit aan personalisatie dan aan de auto zelf! Dat is bijvoorbeeld het geval bij de Mistral, die onlangs met een topsnelheid van 453,91 km/u de snelste cabrio ter wereld werd. Bovenop de "basisprijs" van 5 miljoen euro spendeerde een trotse eigenaar nog eens 9 miljoen euro aan personalisatie, voor een totaalbedrag van 14 miljoen euro! Dat is meer dan de 11 miljoen euro kostende Voiture Noire, die bij zijn presentatie in maart 2019 nog de duurste nieuwe auto ter wereld was.
Waarom maar één Bugatti?
Bugatti-eigenaars geven niet alleen flinke sommen uit aan opties, meestal hebben ze ook meer dan één exemplaar in hun garage staan. De persoon die 14 miljoen euro spendeerde aan zijn Mistral bezit bijvoorbeeld ook een Veyron 16.4 Super Sport, een Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse en een Chiron Super Sport 300+, allemaal auto’s die op hun beurt records braken als de snelste productiewagens ter wereld. Het is duidelijk dat deze persoon geen financiële zorgen heeft. Het roept de vraag op hoeveel de toekomstige eigenaars van de Tourbillon zullen besteden aan extra’s bovenop de basisprijs van 3,8 miljoen euro voor deze hybride V16 van 8,3 liter en 1.800 pk...