Weg is het stoffen cabriodak. Zelfs Ferrari verkiest een hard plooidak voor de cabriolets. Na de California gebruikt ook de 458 Spider zo'n contructie, helemaal uit aluminium.

Lichter

Het lijkt misschien vreemd, maar het harde dak van deze 458 Spider is 25 kg lichter dan het traditionele dak uit stof. Het is niet alleen licht, maar ook snel: om het interieur te openen volstaan 14 seconden.

Ferrari verkondigt in het persbericht van de 458 Spider doodserieus dat de elektrische windschot ontworpen werd om gesprekken mogelijk te maken tot snelheden boven 200 km/u.

Enkele kleine veranderingen

Door het nieuwe dak moest Ferrari de structuur aanpassen om een feilloze stijfheid te behouden. Ook de respons van het gaspedaal en de schokdemping werden herzien om beter te passen bij 'de openluchtfilosofie'. En voor de muziekliefhebbers werd zelfs de klank van de V8 aangepast.

Zelfde V8

Het hart van de auto, de 4.5 V8, blijft hetzelfde. Gelukkig maar, want deze motor werd uitgeroepen tot International Engine of the Year 2011 en heeft een karakter dat uniek is in zijn genre. De eigenschappen spreken voor zich: 570 pk bij 9.000 tr/min, 540 Nm bij 6.000 tr/min, directe injectie, een topsnelheid van 320 km/u, 0 tot 100 km/u in 3,5 seconden. Zelfs het verbruik is heel redelijk voor dit type auto: 11,8 l/100 km met een CO2-uitstoot van 275 g/km.