Mercedes-Benz vernieuwt de S-Klasse: meer luxe, technologie en stijl
De Duitse luxesedan van Mercedes krijgt een onderhuidse update met AI en autonome rijfuncties. Zijn stijl bepaal je zelf met nog meer personalisatiemogelijkheden dan vroeger.
Dagelijkse nieuwsbrief
We brengen je dagelijks het beste autonieuws
Wekelijkse nieuwsbrief
We brengen je wekelijks het beste autonieuws
De Duitse luxesedan van Mercedes krijgt een onderhuidse update met AI en autonome rijfuncties. Zijn stijl bepaal je zelf met nog meer personalisatiemogelijkheden dan vroeger.
Neen, de politie krijgt geen dikke Mercedessen als patrouillewagens. De EQS en S-Klasse zijn namelijk de eerste modellen die autonoom mogen rijden in de VS, en om dat kenbaar te maken aan de buitenwereld krijgen ze speciale lichtjes ingebouwd.
De Mercedes S-Klasse is altijd al de referentie geweest qua luxe, comfort, technologie en veiligheid. De nieuwste generatie vormt daarop geen uitzondering. Vooral als het om de plug-inhybride met lange wielbasis gaat!
Geen lap rubber natuurlijk, de autobouwer werkte samen met BASF een speciaal recyclageprocédé uit.
De Duitse limousine krijgt een gepantserde variant, die Guard is gedoopt. Een overzicht van deze rijdende bunker in 7 verrassende cijfers.
De zelfverklaarde “beste auto ter wereld”, de Mercedes S-Klasse, pakt in elke nieuwe generatie uit met ongezien veiligheids- en comfortelementen die nadien hun weg vinden naar meer ‘populaire’ modellen. Om maar te zeggen dat een S-Klasse van elke leeftijd een legende blijft.
Je kan de auto gewoon verlaten bij de lift van een parkeergebouw en wegwandelen. De rest gebeurt automatisch.
Je vraagt je af welk bedrag je bij elkaar moet krabben om de S-Klasse van je dromen te kunnen bestellen? Wel, Mercedes heeft net de prijslijst van zijn nieuwe vlaggenschip gepubliceerd.
Na een lange reeks teasers onthult Mercedes nu officieel zijn nieuwe S-Klasse. Naar aloude traditie is het een concentraat van spitstechnologie geworden.
Binnenkort wordt de nieuwe Mercedes S-Klasse onthuld, maar in afwachting daarvan hebben we alvast een paar boeiende en verrassende weetjes over de nieuwkomer bij elkaar gesprokkeld.
Mercedes verklapt een paar kenmerken van zijn toekomstige nieuwe S-Klasse. Die pakt in wereldpremière uit met frontale airbags voor de passagiers op de achterbank.
Het model belooft de meest hightech auto ter wereld te worden.
Het officiële ‘statieportret’ van de nieuwe keizer.
Op de website Worldscoop zijn foto’s opgedoken van een nagenoeg ongecamoufleerde toekomstige Mercedes S-Klasse. Zelfs het interieur staat op de plaatjes.
In Stuttgart kijken ze naar één model harder uit dan naar de rest van het gamma. En de hele wereld kijkt over hun schouder mee: de Mercedes S-Klasse, die de technologielat elke keer weer hoger legt.
Mercedes’ toplimousine kreeg in 2017 nog een facelift. Toch werken ze in Stuttgart al volop aan de volgende S-Klasse, die in 2020 wordt verwacht.
Hij was een tijdje uit de catalogus verdwenen, maar de plug-inversie van de S-Klasse keert terug. De S 500 e wordt S 560 e. Hij wint aan vermogen en aan batterijcapaciteit.
Dit experiment probeer je beter niet thuis…
Ex-Top Gear-presentator en huidig The Grand Tour-presentator Jeremy Clarkson stelt dit vliegtuig voor: een Boeing 777 van Emirates waar de aankleding van de First Class-zitjes samen met Mercedes werd ontworpen.
De limousineversie van de Mercedes S-Klasse werd onlangs in het nieuw gestoken. De Coupé en Cabriolet kunnen natuurlijk niet achterblijven. We overlopen even de belangrijkste feiten.