DEARBORN, V.S.A., Bill Ford, Chairman en CEO van Ford Motor Company, had schitterend nieuws voor autoliefhebbers over de hele wereld: in aansluiting op het overweldigend succes bij zijn introductie als concept car op het Internationaal Noord-Amerikaans Autosalon van Detroit 2002, zal Ford de GT40 gaan produceren.
Bij zijn lancering in 2003 zal de GT40 de ster zijn tijdens de festiviteiten naar aanleiding van de honderdste verjaardag van Ford.
"Ons plan voor de heropleving van Ford draait rond producten," zei Ford. "De constructeur die de beste auto's en vrachtwagens bouwt, wint. En wij gaan winnen. De GT40 symboliseert die overwinningsdrang als geen ander."
Halfweg de jaren '60 werd de lage GT40 met middenmotor geïntroduceerd om de beste racewagens in uithoudingsraces naar de kroon te steken. Er werden iets meer dan 100 exemplaren gebouwd van deze historische wagen waarmee Ford overal ter wereld prestigieuze overwinningen in de wacht sleepte, waarvan de meest opmerkelijke de eindzege was in de 24 Uren van Le Mans (Frankrijk) in 1966, 1967, 1968 en 1969. De nieuwe GT40, die het levenslicht zag in de "Living Legends" studio, werd meer dan 45 cm langer en bijna 10 cm breder dan het originele model. Maar ondanks de grotere afmeting blijft hij onmiskenbaar een GT40, een auto die passie, snelheid en prestaties uitstraalt.
De GT40 vervoegt het "Living Legends" gamma van Ford waar ook de Thunderbird, de Mustang en de Forty-Nine concept car toe behoren. De productiecapaciteit, de voertuigspecificaties, de prestatiewaarden, de prijs en de definitieve naam van het productiemodel zullen later worden vrijgegeven.
Ontdek meer inzichten
Ford