De kleine Japanse stadswagen wordt voor de Europese markt in het nieuw gestoken! Nieuw platform, nieuw design, aangepaste motoren … de lijst aanpassingen is lang!

Zichtbaarheid is leven! De ingenieurs hebben duidelijk veel werk van gemaakt om de zichtbaarheid zo optimaal mogelijk te maken. De stijlen zijn dunner, bijna geen dode hoeken meer … allemaal ingrepen die van de nieuwe Jazz een heel aangename auto maken. Binnenin staan modulariteit en flexibiliteit centraal, met enkele kleinigheden die het dagelijks leven een beetje gemakkelijker maken. De koffer bijvoorbeeld, die beschikt over een verborgen opbergplaats onder de laadvloer waar zo een 60 liter aan voorwerpen kan in opgeborgen worden. Voor de grotere stukken kan de achterbank neergeklapt worden, en dat neerklappen is gewoonweg doodsimpel gemaakt.

Het motoraanbod bestaat uit een 1.2 liter van 90 pk en een 1.4 liter van 100 pk! Meer dan respectabele waarden voor zo’n cilinderinhoud. Honda laat ook weten dat er voor de 1.4 een gerobotiseerde versnellingsbak beschikbaar zal zijn. De CO2 uitstoot blijft beperkt tot 120 gr/km, wat overeenkomt met een gemiddeld verbruik van 5.1 liter, wat niet veel is voor zo een motor. Een dieselmotor blijkt nog steeds niet op het programma te staan!