Voor Isuzu verloopt alles vlot binnen zijn niche van pick-ups. Het Japanse merk lanceert binnenkort een elektrische variant van zijn D-Max pick-up. Deze zal echter niet aanwezig zijn op de BMS 2025, in tegenstelling tot de modellen met verbrandingsmotoren. Een andere verandering dit jaar is de reorganisatie van de verkoop van de N-Series vrachtwagens. Die verkoop zal voortaan worden toevertrouwd aan echte specialisten in dit specifieke marktsegment. Dit moet helpen om de producten van de oudste vrachtwagenbouwer van Japan beter te positioneren. Aan de kant van China en Maxus is er wél een nieuwe elektrische pick-up. Dit Chinese merk, eveneens geïmporteerd door Astara, toont ook dieselmodellen die compatibel zijn met synthetische HVO-brandstof op de 101e editie van het Autosalon van Brussel.

Advertentie
Advertentie

Facelift van de D-Max

De pick-up Isuzu D-Max kreeg recent een facelift. Hij heeft een versterkt chassis en een geoptimaliseerde 1,9 liter-dieselmotor met 164 pk. De D-Max is beschikbaar als tweezits enkele cabine, vierzits verlengde cabine of als vijfzits dubbele cabine. Op de stand in Paleis 6 staan er drie exemplaren. Daar zien we de LSX-versie en de "luxueuze" V-Cross met dubbele cabine, die ook voldoet aan de dagelijkse behoeften van een gezin. Daarnaast is er een derde, wat bijzonderder model: een speciale Adventure-versie. Merk op dat de D-Max vijf sterren heeft behaald in de EuroNCAP-crashtests. Naast de pick-ups toont Isuzu ook N-Series vrachtwagens. Deze kleine trucks hebben nog steeds een dieselmotor, met 150 pk of 190 pk. Binnenkort zal er echter ook een elektrische variant aan het gamma worden toegevoegd. Deze is echter niet te zien op het Salon.

Advertentie
Advertentie

Elektrische pick-up als primeur

De stand van Maxus zet zijn elektrische pick-up eTerron 9 in de kijker als Belgische première. Dit voertuig levert 442 pk (325 kW) en verdeelt zijn vermogen over twee motoren: 125 kW vooraan en 200 kW achteraan. De batterij heeft een capaciteit van 102 kWh, wat een actieradius van 403 km (WLTP) mogelijk maakt. Het interieur biedt een comfort- en technologieniveau dat vergelijkbaar is met dat van een personenwagen. Deze echte off-road bedrijfswagen is uitgerust met een All-Terrain System (ATS) dat zes voorgeprogrammeerde rijmodi biedt.

Leveren in stijl

Maxus presenteert ook zijn bestelwagen Deliver 7 en de eDeliver 5. Die laatste is een volledig elektrische bestelwagen met een opvallend en sympathiek design. De elektrische motor levert 163 pk (120 kW) en wordt gevoed door een hoogspanningsbatterij van 64 kWh, die een actieradius van 335 km biedt volgens de WLTP-norm. Dit busje biedt tot 6,6 m³ laadvolume en een laadvermogen van 1.125 kg.

Advertentie
Advertentie