Pierre-Benoit Sepulchre

3 JUN 2020

Meer dan 200 banen op de tocht bij D’Ieteren Auto

De transformatie van de autodistributietak van de groep zal ertoe leiden dat bepaalde activiteiten worden gestaakt.

De automarkt heeft het moeilijk en D’Ieteren, de grootste auto-invoerder van het land, moet zichzelf heruitvinden, zoals de meeste van zijn rivalen. De divisie die zich bezighoudt met de distributie van auto’s (D’Ieteren Auto) moet daarom zijn transformatie versnellen om beter tegemoet te komen aan de nieuwe vereisten van de markt.

Concreet worden de interne structuren en de werkwijze aangepast zodat deze entiteit beter aansluit bij de realiteit van de markt. Tegelijk zullen activiteiten die geen noden van de concessiehouders of de klanten meer invullen worden herzien of zelfs opgegeven.

Werkgelegenheid in gevaar

Als deze herstructureringsplannen doorgaan, zouden 211 banen verloren kunnen gaan in België. De wettelijke procedure van informeren en raadplegen van de personeelsvertegenwoordigers is daarom afgelopen woensdag begonnen.

Een van de maatregelen die zou ophouden is het aanbieden van testritten in het Contact Center in Erps-Kwerps, omdat die tests doorgaans toch vooral bij de dealers van het land plaatsvonden. De groep wil verder de invoer van het merk Yamaha staken in zowel België als Luxemburg.

De invoerder verdedigt de maatregelen door te verwijzen naar de ingestorte vraag als gevolg van de gezondheidscrisis, maar ook naar een ander koopgedrag door de klanten.
Advertentie
Advertentie
Advertentie