De eind 2018 voorgestelde GLE wordt getrakteerd op een reeks nieuwigheden voor zijn 2023-modeljaar, dat in Europa bij de dealer verwacht wordt vanaf de maand juli. En die aanpassingen zijn ook voorzien voor de versie met aflopende daklijn, de GLE Coupé.
Nieuwe neus
Qua look zien we vooral de komst van een nieuwe voorbumper, een hertekende grille en een gemoderniseerde lichtsignatuur. De Coupé-versie krijgt daarbovenop standaard de ‘AMG Line’ uitrustingslijn voor een sportievere uitstraling.
Een (nog) meer verfijnd interieur
Mercedes werkt ook het interieur van zijn GLE-familie bij. De algemene indruk wordt daarbij nog wat hoogwaardiger, met details die tot nu toe enkel te zien waren bij de S-Klasse en de Maybach GLS. Het infotainmentsysteem wordt ook vernieuwd, met de komst van een nieuw stuur dat voorzien is van aanraakzones, en ook de nieuwste versie van het MBUX-systeem van het merk met ‘over-the-air’ updates.
Minimum 48 volt
Deze verjongingskuur gaat ook gepaard met de veralgemening van het 48 volt microhybridesysteem (dat zorgt voor een beperkte elektrische boost van 15 kW / 20 pk) op alle aandrijflijnen, inclusief de krachtigste AMG-varianten.
Ook de plug-in hybride aandrijvingen worden op hun beurt verbeterd. Hun totaalvermogen evolueert (met tot 30 kW / 41 pk extra in het geval van de 400e), terwijl de (driefasige) boordlader met een vermogen van 11 kW voortaan standaard is. DC-snelladen aan een vermogen tot 60 kW blijft een optie. Ter herinnering: dankzij hun batterij met een genereuze capaciteit (31,2 kWh) bieden de 400e en 400de-varianten een elektrisch rijbereik dat kan oplopen tot meer dan 100 km.