In juli 2008 kreeg de Peugeot 407 een facelift. Tegelijkertijd kreeg de gekende 2.0 HDI er wat vermogen bij waardoor hij op140 pk uitkwam en voldeed hij bovendien aan de Euro5-normen. Tevens gingen verbruik en uitstoot naar beneden. Nu is het de beurt aan de 1.6 HDI om aangepakt te worden en zowel de berline als de break worden aangepast.
Nieuwe stuurinrichting
De vroegere hydraulische bekrachtiging wordt vervangen door een elektro-hydraulisch exemplaar met variërende bekrachtiging. Deze variatie wordt bepaald door de snelheid van de wagen, rotatiesnelheid van het stuur en de temperatuur van de olie. Dit systeem laat het verbruik dalen tegenover het hydraulische systeem dat rechtstreeks door de motor aangedreven werd.
129 grammen
Het motorbeheer werd herzien met een verbeterde uitstoot als gevolg terwijl vermogen en koppel onveranderd blijven. Om het werk helemaal af te maken heeft Peugeot de transmissie van de 407 herzien en de auto van Michelin Energy Saver-banden in de maat 205/60 op 16-duimers voorzien. De constructeur uit Sochaux kondigt een CO2-uitstoot van 129 gr/km aan.