De Porsche 911 is een onvergankelijke mythe. Bij elke nieuwe generatie is de aanpak hetzelfde en grijpen de ingenieurs terug naar het basisconcept met flat-sixmotor achterin en strakke lijnen. Ze veranderen ze niet meer dan een paar ingrediënten. Voor de liefhebbers is de 998, zoals de toekomstige 911 intern heet, nu al een legende.

Kleine aanpassingen

Wat de stijl betreft verandert Porsche zijn winnende team uiteraard niet. Zo moet je al een echte kenner van het genre zijn om de verschillen op te merken. In willekeurige volgorde vermelden we de voorvleugels en de stijl van de achterpartij. Het silhouet van de 911 verandert gelukkig niet. Fixeer je niet op de zijdelingse luchtinlaten, die zijn nep.

Onder de kap

Voor de aandrijving zorgen wellicht dezelfde motoren, zescilinder boxers in verschillende varianten, gekoppeld aan een manuele bak of een PDK-automaat met dubbele koppeling. Mogelijk slagen de tovenaars-ingenieurs erin om nog enkele paarden meer uit de motoren te puren of het verbruik te verlagen.