De eerste snellader voor de Taycan bevindt zich in Berlijn-Adlershof. Naast twee klassieke snelladers staan er nog twee laadpunten met “Porsche Turbo Charging”-technologie.

800 volt

In tegenstelling tot traditionele snelladers die op een spanning van 400 volt werken, kunnen deze laadpunten tot 800 volt aan. Daardoor kan je 400 kilometer rijbereik tanken (80 procent van het totale rijbereik) in een kwartier.

Ionity

Het eerste snellaadpunt, dat momenteel in een experimentele fase zit, is ook toegankelijk voor concurrerende modellen, en zal nog met andere laadpunten worden uitgebreid voor de komst van de Taycan in 2019. “Een geschikte laadinfrastructuur op en buiten onze Porsche-sites is een wezenlijk onderdeel van onze strategie”, zegt Karsten Sohns, directeur van Porsche Duitsland. Porsche maakt trouwens deel uit van het Ionity-programma, samen met BMW, Mercedes, Ford en Audi, dat in Europa een groot netwerk van snelladers wil uitrollen.