Ondanks het barslechte weer zakte dit weekend heel wat publiek af naar Spa-Francorchamps voor de F1 Historic & Spa Six Hours. Alles samen werden zowat 650 bolides ingeschreven en een duizendtal piloten. Samen streden zij in 14 proeven gaande van een sprint van 20 minuten tot een uithoudingswedstrijd van 6 uren. Meer dan ooit moesten de deelnemers rekening  houden met de wisselvallige weersomstandigheden wat voor heel wat zorgen, incidenten en accidenten zorgde. 

De Spa Six Hours op zaterdag van 16 tot 22 uur was de hoofdaffiche van het weekend. Zowel de kwalificaties als de race werd een boeiende strijd tussen de Ford GT40’s, die de kwalificaties domineerden, AC Cobra’s, Jaguar E-Type, TVR Griffith, Chevrolet Corvette en Ford Mustangs. De specialisten van deze discipline, in vele gevallen de Britten, tekenden present en gingen in de regen onmiddellijk in de aanval om bij het tanken aan de pomp in de endurance paddock zo weinig mogelijk tijd te verliezen.

De Ford GT40 was de topfavoriet, maar uiteindelijk ging een Jaguar E-Type met de overwinning lopen. Het was de E-Type van John en Jason Minshaw et Martin Stetton. Een trio keerde voor de derde keer als winnaar naar huis terug, maar reed de race met een bolide die amper een paar weken eerder zijn eerste meter had gerold, wat met zo’n oldtimer niet altijd zo vanzelfsprekend is.

het team moest tot het einde van de race wachten eer de strijd met de Ford GT40 beslechten werd. De Ford was in handen van Leo Voyazides en Simon Hadfield en zij bleven Richard Meins en Chris Lillingstone-Price voor. De prachtige Aston Martin DP214 replica van Thornton, Garrett en Willmott zorgde met een vierde plaats ook voor een uitstekende prestatie. Zij bleven de AC Cobra van Oliver en Grahame Bryant en Smith, en de Jaguar E-Type van Clark, Clark en McCaig voor. De Chevrolet Corvette van David Hart en Nicky Pastorelli moest zich met een 7de plaats tevreden stellen.

Ook de uitstekende prestatie van BTCC piloot Anthony Reid is een vermelding waard. Op het einde van de race was de Brit in een bescheiden Marcos 1800 GT in extreme weersomstandigheden 10 seconden per ronde sneller dan de concurrentie.

Bij de Belgen waren het, na de opgave van de Ford Shelby Mustang 350 GT’s van Vincent Vosse (motor) en Marc Duez (motor) en de Ford GT40 van Loïc Deman, uiteindelijk Frédéric Bouvy en Gérard Marcy die het beste resultaat boekten met een Porsche 911. Ze eindigden net buiten de top 10, maar wonnen wel in hun klasse. Guy Lauwers en Patrick Van Heurck eindigden met hun Lotus Elan ook in de top 20. François Kicq en Hervé Regout hadden met hun AC Cobra een pak minder geluk en eindigden onderaan het klassement, net zoals de Lotus Elan van Fawé, Cartenian en Van Riet.