Zowel toevallig passerende Tesla’s die kwamen laden aan de Supercharger in Waver als klanten die zich op voorhand hadden ingeschreven konden terecht bij de mobiele techniekers – die bij Tesla ‘Rangers’ heten – met kleine en minder kleine problemen, vragen en andere zaken. Bijvullen van ruitensproeiervloeistof, vervangen van de batterijen van de sleutels of de 12V-batterij van het boordcircuit, herstellen van een aantal gekende problemen (de uitklappende klinken van de Model S of de vleugeldeuren van de Model X durven al eens falen), het waren allemaal zaken die de Rangers aanpakten op het snellaadpunt.
De bedoeling was dubbel: enerzijds worden zo de weinige onderhoudspunten van Tesla wat ontzien, want door de komst van de Model 3 hebben zij het heel druk met leveringen. En vooral voor Waalse klanten was het anderzijds fijn om wat dichter bij huis terecht te kunnen, want voorlopig is het meest zuidelijke onderhoudspunt van het merk in ons land dat van Zaventem. Het was voor Tesla-rijders ook een gelegenheid om kennis te maken met de Rangers – die op de overige dagen van het jaar herstellingen gratis bij je thuis kunnen komen doen – en om algemene of specifieke vragen te stellen, want de techniekers waren er ook voor een babbeltje met de klanten. We zien niet veel andere automerken het Tesla nadoen…