Met de cabrioversie van de Abarth 500 beleef je dubbele pret: rijden met de haren in de wind én genieten van een knappe motorsound en dito prestaties. De wijzigingen gaan erg diep en slaan ook op de mechaniek.
140 pk
Het vermogen klimt met 5 pk in vergelijking met de gewone Abarth 500 en bedraagt nu 140 pk. Voldoende om dit pluimgewicht stevige prestaties te bezorgen: in 8,1 seconden spurt hij van 0 tot 100 km/u en de topsnelheid bedraagt 205 km/u. Een koppel van 206 Nm garandeert goede hernemingen.
De motor wordt gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak: de ‘Abarth Competition’. Die kun je bedienen met schakellepels aan het stuur, maar heeft ook een automatische modus. In een cabrio primeert sensatie boven de pure prestaties. Daarom heeft Abarth voor een dikke dubbele uitlaat gezorgd die ons trakteert op een erg diepe brom. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,5 l/100 km.
Dakspoiler op stoffen kap
Behalve een koetswerkkit met andere bumpers en nieuwe velgen, zien we een kleine dakspoiler op de stoffen kap. Net als grote broer Abarth Punto Evo krijgt de 500C een elektronisch blokkerend differentieel (TTC). De ophanging werd opnieuw afgesteld voor een betere efficiëntie. Wie nog betere prestaties wenst, wacht best nog even. Abarth ontwikkelt immers een nog krachtigere Esseesse-kit voor de 500C.