De grote SUV van Hyundai (in afwachting van de nog grotere iX55), gaat de hybride weg op, en het ziet er naar uit dat de productie niet lang meer op zich zal laten wachten.
Een benzine motor, onder andere ...
Aan de look van de Santa Fe verandert er niets, dat kan niet gezegd worden van wat er onder de motorkap zit. Wie hybride zegt, heeft het over de combinatie van een brandstofmotor en een elektrische motor. De brandstof motor is een viercilinder van
Lithium-ion-polymeer batterij
De voeding van de elektrische motor haalt Hyundai uit een lithium-ion-polymeer batterij die, volgens Hyundai, enkele voordelen heeft tegenover de lithum-ion batterijen die de concurrentie meestal gebruikt. Zo hebben ze het over een lagere productiekost en een betere energiedichtheid. Daar komt bij de ze schokbestendiger zijn en meer laadbeurten aankunnen. De spanning van de batterij bedraagt 270 V.
148 gr/km
Om het verbruik nog meer te doen dalen hebben ze bij Hyundai bijzonder veel aandacht besteed aan de interne wrijvingen van de motor. Verder schakelt een “Start&Stop” systeem de motor uit zodra het kan, de banden bieden minder weerstand, de stuurbekrachtiging heeft minder energie nodig en de drie hoogste versnellingen werden langer gemaakt. Een uitgebreid programma dat toelaat om het gemiddeld verbruik te doen dalen tot een verbazende