“Voor ons is het belangrijk dat iedereen bij ons zijn ding vindt”, aldus Jean-François Devillers. “Zowel de eigenaar van een Cobra, als de bestuurder van een populaire, doch sportieve bolide als de man of vrouw achter het stuur van een auto die dateert uit de jaren ’50. Wij garanderen dat het parcours past bij ieder type •wagen, waarbij te zware stukken weg werden gemeden.”
De deelnemerslijst telt al meer dan 25 wagens en de verwachte variatie… is al op de afspraak!
“Ik verheug me op het feit dat de deelnemers die zich al hebben ingeschreven met heel afwisselend materiaal komen, zoals de Citroën Traction 11 ui 1951 of de Porsche 924 S ’model year’ 1984”, gaat de man achter Liège-Rome-Liège verder. “Bij de oudere wagens zien we een Cobra, Jaguar XK140, Morgan +4 (1955), Austin Healey 100/6, Austin Healey 3000, MG A... die het opnemen tegen machines als de Ford Capri 2600 RS, Porsche 911, Opel Ascona B, Lancia Beta Monte-Carlo… Zo garanderen we een mooie mix van genres en we zijn er nog niet! Deze wagens bewijzen dat je aan Liège-Rome-Liège kan deelnemen met heel uitlopende types van wagen, wat dan ook de doelstelling van de organisatie is.”
Herinneren we er aan dat in tegenstelling tot de voorbije edities van de Marathon de la Route, de organisatoren andere criteria hanteren voor de toelating van de wagens. De toegelaten wagens dienen in productie te zijn voor 31/12/1979, met een uitzondering voor sommige modellen gebouwd voor 31/12/1985.
Alle documenten voor de inschrijving voor de Liège-Rome-Liège 2017 vindt u op de internetsite www.liege-rome-liege.org. Afspraak ook op de Facebook-pagina van Trajectoire om alle info over deze eerste editie, georganiseerd door Jean-François Devillers, Joseph Lambert en Eric Chapa, te volgen.