GT: twee bijkomende lettertjes die onschuldig lijken op een sportieveling, maar in het geval van de SLS AMG zorgen ze voor een stevige impuls. Mercedes wakkert de vlam van zijn supercar aan en geeft hem meer pit.
591
591, een cijfer om te onthouden. Het is het vermogen dat monster bereikt, twintig pk meer dan de traditionele versie. Het koppel stagneert dan weer op 650 Nm. De AMG Speedshift DCT-automaat (oef!) met zeven versnellingen krijgt een nieuw beheer om nog snediger te schakelen en een manuele modus. 0 tot 100 km/u wordt afgelegd in 3,7 seconden en de maximumsnelheid wordt verhoogd tot 320 km/u.
Details maken het verschil
De adaptieve ophanging werd herzien en beschikt altijd over drie modi. In het algemeen werd de auto wat strakker afgesteld. We zien ook een aangepast radiatorrooster en een interieur met enkele exclusieve accenten zoals rode stiksels en inzetstukken in Alcantara.
De GT is beschikbaar als roadster en coupé en verhoogt de prijs tot meer dan 200.000 euro.