Piaggio wil zijn machtspositie geen seconde loslaten. Zijn er veranderingen bij de concurrentie? dan reageert de Italiaanse constructeur onmiddellijk.
Na de ‘success story’ van de X9, gevolgd door een even geslaagde X8, vindt u hier de splinternieuwe X7. Hij krijgt als opdracht de onverbiddelijke concurrentie af te maken, zoals bij voorbeeld de geduchte Yamaha X-Max die namelijk vrolijk aan het hoofd staat van de verkopen op de Franse markt.
Betrekkelijk compact, en in twee verschillende motors voorzien, namelijk de 125cc en de 250cc, praalt deze X7 met een geraffineerde en nogal sportieve lijn.
Zijn omhullende carrosserie en zijn aangenaam zacht zadel zouden een goed comfort moeten bieden. De 14" wielen vooraan en de 13" achteraan beloven wegkwaliteiten die het dubbele frame, de vork van 35mm en de drie remschijven niet zullen tegenspreken.
De stijl en de verhoudingen van de X7 drukken duidelijk de wil uit van Piaggio wat betreft hun gamma: een product bezitten dat zowel de handigheid van een stadsscooter verenigt met de bescherming en de dynamische kwaliteiten van een Gran Turismo. De Italiaanse stijl mengt hier dus verfijning en dynamisme om jongere klanten of zelfs vrouwen te verleiden.