Renault breidt stap voor stap het aanbod van de R5 E-Tech Electric uit met nieuwe motorisaties en uitvoeringen! Zo komt het merk beetje bij beetje dichter bij de vanafprijs van 25.000 euro die bij de lancering werd beloofd.
Na te zijn gelanceerd met een motor van 110 kW (150 pk) en 245 Nm, gecombineerd met een 52 kWh-batterij voor een actieradius tot 412 km, voegt Renault nu een tweede motorisatie toe aan het gamma van de 5 E-Tech Electric. Deze nieuwe versie biedt tot 300 km WLTP-actieradius dankzij de batterij van 40 kWh en een motor van 90 kW (120 pk) en 225 Nm koppel. Hiermee kan de Franse stadswagen zijn gewicht van 1,35 ton in 9 seconden van 0 naar 100 km/u brengen en een topsnelheid van 150 km/u bereiken. Qua laadvermogen ligt de limiet op 80 kW, waarmee de batterij in 30 minuten van 15 naar 80% kan worden opgeladen.
Nieuwe motorisatie en uitvoering
Met deze nieuwe motorisatie introduceert Renault ook een nieuwe instapversie: Evolution. Die is al vrij compleet uitgerust, want standaard krijgt de Renault 5 E-Tech Electric een digitaal instrumentenpaneel van 7 inch, een centraal scherm van 10 inch, Android Auto en Apple CarPlay, 18-inch stalen velgen met “disco” wieldoppen en zelfs een warmtepomp! Deze Evolution-uitvoering is alleen beschikbaar met de 40 kWh-batterij en de motor van 90 kW (120 pk). Je kan de kleinere motor en batterij echter ook combineren met de eerder gelanceerde Techno- en Iconic Cinq-uitvoeringen, die een rijkere standaarduitrusting bieden.
Nu vanaf 27.900 euro en zelfs 25.000 euro in 2025!
Deze nieuwe versie van de Renault 5 E-Tech Electric, ook bekend als “Autonomie Urbaine” of “Urban Range,” is nu te bestellen voor een vanafprijs van 27.900 euro in de Evolution-uitvoering, 29.900 euro in de Techno-uitvoering en 31.900 euro als Iconic Cinq. In de laatste twee gevallen is dit 3.000 euro goedkoper dan de versie met 52 kWh en een actieradius tot 412 km. Maar dat is nog niet alles! Volgend jaar komt er ook een speciale Roland-Garros-editie en vooral de Five-uitvoering, met een vanafprijs van 25.000 euro. Deze versie krijgt dezelfde 40 kWh-batterij, maar met een iets minder uitgebreide uitrusting en een licht aangepaste motor van 70 kW (95 pk) en 215 Nm koppel.