Met twee verschillende motorisaties, de 2.0 T benzine met 165 pk of de 2.0 dCi met 150 pk, vervangt de Mégane GT de “Dynamique” versie voor desbetreffende motoren, en wil hiermee met meer karakter voor de boeg komen.
Beschikbaar met drie of vijf deuren, herkennen we de Mégane GT aan zijn spoiler en een met chroom afgewerkt radiatorrooster, laterale spatlappen, een spoiler op het kofferdeksel, 17 duim velgen en een dubbele, centraal geplaatste, uitlaat in chroom. Hij kan verkregen worden in 8 koetswerkkleuren, waarvan één spéciale, Metaal Blauw genaamd. Binnenin zal de bestuurder in zijn handen een met leder afgewerkt stuur kunnen vasthouden, de pedalen zijn op hun beurt in aluminium afgewerkt.
Deze Mégane GT kan geleverd worden met de 2.0 dCi diselmotor van 150 pk, en een koppel van 340 Nm aan 2.000 tr/min. De andere beschikbare motor is de 2.0 turbo van 165 pk aan 5.000 tr/min, en een koppel van 270 Nm aan 3.250 tr/min. Deze motor is ook aan een handgeschakelde versnellingsbak gekoppeld met zes versnellingen, wat hem toelaat om van 0 tot 100 km/u op te trekken in 8.3 seconden.
De Mégane GT beschikt over specifieke schokdempers die voor een betere wegligging moeten zorgen. De bodemvrijheid komt 10 mm lager te liggen, de vering is harder en de stuurbekrachtiging (het zwakste punt van de vorige versie) beschikt over een specifieke afstelling. Samen met deze evoluties werd ook het ESP systeem bijgesteld op basis van het aangepaste chassis van deze Mégane GT.
Ontdek meer inzichten
Renault