Wat een kleine, charmante en typisch Britse roadster zou moeten zijn, is in werkelijkheid bewoond door een boze geest: onze de motorkap plaatste Trident een V8 … diesel. Heiligschennis.

Geur van mazout?

Een zeer vreemde keuze van de kleine constructeur uit Norwich ... In plaats van een V8 benzinemotor weg te plukken bij een groot merk, zoals veel artisanale Britse autobouwers, verkoos Trident een grote diesel van General Motors.

Heiligschennis

Trident geeft de voorkeur aan het seismische karakter van een norse diesel boven de bedwelmende melodie van een benzinemotor. Vermogen is er in ieder geval genoeg: de 6.6 V8 ontwikkelt 430 paarden. Ook aan koppel is er geen gebrek: 1.287 Nm. Voor de meest veeleisende klanten, draait Trident de turbo wat bij en wordt dit leuke blok opgevoerd tot 660 pk en 1.422 Nm.

Het gaat vooruit!

Deze Trident gaat verbazend goed vooruit: 3,7 seconden van 0 tot 100 km/u. En hij verbruikt weinig. Het is misschien niet zo relevant, maar Trident belooft een verbruik van 4,1 l/100 km bij 112 km/u … Bij die snelheid draait de motor amper 980 tr/min! Het lijkt wel een tractor …