Volgens het Amerikaanse magazine Car and Driver lanceert Mazda eind 2022 (als de coronacrisis geen roet in het eten strooit) een opvolger voor zijn grote berline 6. De Japanse constructeur zou voor dat model een reeks interessante technische keuzes maken die allemaal gericht zijn op rijplezier. Zo zou de toekomstige 6 overstappen op achterwielaandrijving. Bovendien zouden die achterwielen worden gevoed met kracht van een zescilinder in lijn die gebruik maakt van Mazda’s Skyactiv-X-technologie – een benzinemotor die de werking van een diesel imiteert – en een mildhybride systeem van 48 volt. Car and Driver spreekt van vermogens tot 350 pk, al is eind 2022 natuurlijk nog ver weg en weten we niet hoe realistisch die inschatting is. Hoe slaagt een relatieve dwerg als Mazda erin om zo’n kolossale investeringskost te dragen? Door de techniek aan te bieden aan Toyota, waar het merk steeds nauwer mee samenwerkt. Misschien komt het achterwielaangedreven platform ook wel van daar?