Bert Troubleyn

12 NOV 2020

Land Rover Discovery wordt zuiniger

Maar van een plug-inhybride variant is geen sprake.

20201112075853landroverdiscovery.jpg

De Land Rover Discovery ondergaat een heel bescheiden facelift – je moet al een kenner zijn om uiterlijk het verschil op te merken. De gebruikelijke recepten (hertekende bumpers en lichtblokken) zijn subtiel toegepast, maar bijvoorbeeld de asymmetrisch getekende kofferklep blijft behouden.

20201112075857landroverdiscovery.jpg

Sober interieur

Bij het instappen valt op dat het dashboard soberder is geworden. Er zijn nauwelijks nog fysieke knoppen te vinden, want de bediening van bijvoorbeeld de klimaatregeling verloopt voortaan via een groot centraal aanraakscherm, zoals in de meeste andere recente modellen van het merk.

20201112075854landroverdiscovery.jpg

De grote draaiknop voor de selectie van de versnellingen is vervangen door een compacte pook. Tot slot is ook een nieuw luchtfiltersysteem geïnstalleerd en is het infotainmentsysteem sterk gemoderniseerd.

20201112075844landroverdiscovery.jpg

Hybride, maar niet plug-in

Het motorenpalet bestaat uit één 2.0-turboviercilinder op benzine (300 pk/400 Nm) en voor de rest uit 3.0-turbozescilinders op benzine of diesel. De benzinezespitter ontwikkelt 360 pk en 500 Nm, de diesel is er in twee vermogensversies van 249 pk (570 Nm) en 300 pk (650 Nm).

20201112075848landroverdiscovery.jpg

De zescilinders zijn uitgerust met een mildhybride systeem van 48V, maar hoewel Land Rover belooft dat het verbruik en de uitstoot daardoor dalen, geeft het geen concrete cijfers. Een plug-inhybride versie zoals die recent in andere grote Land Rovers (Velar ; Defender; Range Rover; Range Rover Sportis geïntroduceerd, komt er vreemd genoeg niet…

20201112080221landroverdiscovery.jpg
Advertentie
Advertentie
Advertentie