Test: Hyundai i10 (2024), klein ruimtewonder
Hyundai verlaat het segment van de kleine stadswagen met verbrandingsmotor nog niet. Sterker nog: de kleine i10 werd onlangs nog gemoderniseerd. Heeft hij daarmee alles van een grote?
Marques populaires
La quotidienne
Les dernières infos de l'actualité automobile
L’hebdomadaire
Une sélection du meilleur de l'actualité automobile
Hyundai verlaat het segment van de kleine stadswagen met verbrandingsmotor nog niet. Sterker nog: de kleine i10 werd onlangs nog gemoderniseerd. Heeft hij daarmee alles van een grote?
De kleine Koreaanse stadswagen krijgt al een mid-life facelift om up-to-date te blijven op technologisch vlak.
Een kleine turbomotor in een sportief aangeklede stadswagen, dat kunnen wij wel smaken.
De allerkleinste onder de Hyundai's wordt opnieuw mooier met een reeks oppervlakkige, maar ook diepgaandere evoluties. Daarnaast biedt hij nog steeds één van de meest verzorgde uitrustingsniveaus van zijn segment.
Hyundai presenteert de nieuwe generatie van zijn stadsauto, de i10. De derde generatie bewaart de praktische aspecten van zijn voorganger maar kiest voor een aantrekkelijkere, sportievere stijl.
Hyundai is niet van plan om zijn kleinste model zomaar op pensioen te sturen. De i10 wordt dus vernieuwd, en krijgt een dynamischere stijl.
Klanten vroegen het, Hyundai deed het: de Hyundai i10 werd geüpdatet en maakt van de gelegenheid gebruik om nieuwe technologieën te introduceren.
Hyundai gaat in overdrive. De i10 is natuurlijk niet het meest iconische product van het merk, maar wel een belangrijk instapmodel voor de Koreanen. Hij werd volledig vernieuwd en brengt hoogwaardige technologie naar een lager segment.
Ondanks afmetingen van een lilliputter geeft de kleine Hyundai i10 het maximum. Natuurlijk probeert hij hierbij zo weinig mogelijk brandstof te verbruiken, daarom voegt Hyundai de nieuwe versie BlueDrive toe. Het gamma wordt helemaal overhoop gegooid: de kleine i10 verliest zijn dieselmotor, maar er komt een nieuwe, pittige benzinemotor bij.