Bijna het hele gamma zal in Brussel te zien zijn, van de kleine C3 (nog steeds de best verkochte auto van België!) tot de grote en chique C5 X, of nog de onlangs gerestylede C5 Aircross SUV, die een plug-in hybride instapversie (180 pk) krijgt. Ook de elektrische Ami (die vanaf 16 jaar bestuurd mag worden) krijgt een plaatsje op de stand, in zijn nieuwe ‘MY Ami Tonic’-versie.
ë-C4 X: origineel en elektrisch
Hij is moeilijk in een hokje te passen: de C4 X is zowel een berline als een coupé. Deze grote auto (4,60 m) is ruim en zijn koffer royaal, maar zonder achterklep is de toegang tot die koffer beperkt. De 'Advanced Comfort' zetels zijn zacht, net als de ophanging met progressieve hydraulische stops. Het model wordt in onze contreien enkel verkocht in zijn elektrische uitvoering, met een 136 pk sterke elektromotor en een batterij met een capaciteit van 50 kWh, wat zorgt voor een theoretisch rijbereik van 360 km.
OLI, creatieve recyclage
Mis ook de OLI concept car niet, een originele elektrische cross-over. Hij zal dan wel niet in deze vorm op de markt gebracht worden, maar hij hint misschien wel naar de look van toekomstige elektrische Citroëns. De OLI is ook een studie naar hoe er gewicht bespaard kan worden om op die manier minder te verbruiken en dus verder te rijden op een volle batterij (de concept car weegt slechts 1.000 kg, zou amper 10 kWh/100 km verbruiken en 400 km kunnen afleggen met zijn 40 kWh batterij). Om het gewicht te beperken, zijn de motorkap en het dak gemaakt van gerecycleerd glasvezelversterkt honingraatkarton....