1. De volgende 911 krijgt de typebenaming 992 mee

Dit weten we al enkele maanden: de volgende 911 krijgt 992 als codenaam. Een numerieke logica dus: de 992 volgt de 911 met typebenaming 991 op.

2. Hij wordt voorgesteld op het salon van Los Angeles

Lang is het dus niet meer wachten: de deuren van dat salon gaan eind november open. De locatie is niet toevallig gekozen: de Amerikaanse markt is voor Porsche bijzonder belangrijk. Wie snel bestelt, zou begin 2019 al in zijn 992 kunnen rijden.

3. De cabriolet volgt snel

Over andere versies als de GT2 en GT3 is nog niets bekend, maar de cabriolet moet snel volgen en al in 2019 leverbaar zijn. De lanceringsversie zou de Carrera S zijn, die niet veel later wordt gevolgd door de basisversie, de Carrera.

4. De PDK-bak krijgt een achtste verzet

Net als de Panamera krijgt de PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling in de 911 een achtste verzet. In eerste instantie is dat de enige versnellingsbakoptie, maar puristen kunnen daarna ook terecht bij de manuele zevenbak. Vooral in de VS zijn sportwagens met manuele bak bijzonder populair.

5. De 992 krijgt altijd brede heupen

Volgens informatie van collega’s die al met de Porsche 911-ingenieurs konden praten, zou er geen “smalle” versie van de 911 meer zijn, zoals nu het geval is voor sommige achterwielaangedreven versies. Alle 992-modellen zouden dus net als de huidige 911 GTS brede wielkasten hebben achteraan.

6. Er zijn hybrideversies voorzien

Bij zijn debuut zal de 911 er alleen zijn met klassieke verbrandingsmotoren. Maar er is in de auto ruimte voorzien voor een elektromotor en batterijen, zodat de 911 snel een hybrideversie kan aanbieden als de markt daarom vraagt.

7. De Carrera S haalt 450 pk

De nieuwe 911 krijgt een 3.0 zescilinder boxermotor met twee turbo’s. Volgens de eerste informatie zou de Carrera daardoor 385 pk produceren, en de Carrera S vlot 450 pk halen. Daardoor zou hij naar 100 km/u sprinten in minder dan 4 seconden.

8. Hij krijgt verzonken deurklinken

De algemene stijl van de volgende 911 blijft uiteraard trouw aan die van zijn voorgangers. Maar we noteren onder meer verzonken deurklinken, een moderne toepassing die niet alleen stijlvol oogt maar ook aerodynamisch efficiënt is.

9. Hij detecteert nat wegdek

Semi-autonome rijhulp is niet aan de Porsche 911 besteed, maar hij krijgt wel heel wat rijhulp, zoals rijstrookassistentie. De 992 zou zelfs een systeem krijgen dat nat wegdek detecteert, met sensoren in de voorste wielkasten die de elektronische afstelling aanpassen om zo stabiel mogelijk te blijven rijden.

10. Er zijn PSCB-remmen

Naast de basisremmen zijn er koolstofkeramische remmen, maar ook de nieuwe PSCB-remmen (Porsche Surface Coated Brakes) uit de Cayenne. De met wolfraam behandelde schijven zijn goedkoper dan koolstofkeramische remmen maar werken veel beter dan de standaardremmen.