Voor 2009 is het de bedoeling dat de Logan beschikbaar wordt in zes verschillende uitvoeringen. De derde uit de reeks werd net voorgesteld en krijgt de naam “Logan Van”, die, zoals zijn naam het al ingeeft, een bedrijfsvoertuig zal worden. Net zoals de andere wagens van het Logan gamma werd de Logan Van gemaakt om een antwoord te brengen op uiteenlopende condities, die in vele gevallen aan de strenge kant zijn. De Logan familie straalt een zekere eenvoud uit. In Roemenie en Bulgarije neemt de Logan van de motorisaties van de Logan over, met uitzondering van de 1.6 liter benzine met 16 kleppen. Zijn design en afmetingen deelt hij met de Logan MCV. De lichte vrachtwagen van het gamma krijgt dus, net zoals de Logan MCV, laterale schuifdeuren op alle versies. Achteraan zitten er twee deuren die in 1/3 of 2/3 geopend kunnen worden. De structuur laat een interessant laadvermogen toe van 800 kilo, of 2.5m³. Daar komt bij dat hij ook 200 mm langer is geworden dan de berline van Logan, wat de totale lengte van de laadvloer op 1936 mm brengt, dat zijn mooie cijfers! In Roemenie wordt deze versie voor 6.500 € aan de man gebracht (alles inbegrepen), wat uiteraard meer dan aantrekkelijk blijkt te zijn. Bij ons zou het allemaal een beetje duurder moeten worden, maar nog steeds aan aantrekkelijke prijzen.