Een compacte SUV met benzinemotoren zou een kletterend succes moeten zijn in België. Toch steken de verkoopcijfers van Honda maar bleek af tegen die van de Peugeot 2008, Renault Captur en dergelijke meer. Om dit euvel te verhelpen geeft Honda zijn kleinste SUV een kleine opfrisbeurt om hem weer in de spotlights te krijgen.

Bijgewerkt uiterlijk

Om de aangepaste versie te herkennen, heb je een scherp oog nodig. Laat ons je even helpen: het front krijgt een stevige chroomstrip en led-dagrijlichten om hem te laten aansluiten bij de rest van de Honda-familie. Achteraan krijgen de led-lichtblokken voortaan gerookt glas. Tot slot doen ook nieuwe koetswerktinten hun intrede.

Comfortabeler

Zonder foto’s van het interieur prijs te geven belooft Honda dat het is verbouwd voor meer comfort. Zo krijgt hij nieuwe en hertekende voorstoelen met vooral meer ondersteuning. Bovendien zouden de gekozen stoffen en leersoorten van een betere kwaliteit zijn.

En stiller

De geluiddemping van de HR-V is ook bijgewerkt dankzij meer isolerende materialen rond de wielkasten en in de kofferstructuur. Naargelang van de versie krijgt de opgefriste HR-V zelfs actieve geluidsonderdrukking. Die stuurt omgekeerde geluidssignalen via de luidsprekers zodat lagefrequentietonen worden opgeheven.

Drie motoren, twee transmissies

Onder de motorkap herneemt de HR-V de atmosferische 1.5 i-VTEC met 130 pk en 155 Nm aan koppel. Zoals voordien kan die worden gecombineerd met een manuele zesbak of een CVT-automaat. In de lente van 2019 verschijnen daarnaast een 120 pk sterke 1.6-diesel en een nieuwe 1.5 VTEC Turbo, die recht uit de Civic is geplukt.