Het is soms verbazend te merken hoe snel Duitse tuners hun versie van een nieuw model kunnen voorstellen. Zo staat de nieuwe E-Klasse nog niet bij de concessionair of Kicherer heeft zijn versie al klaar…
 

Onder de 5 seconden …
 

Als basis werd de E500 gebruikt waarbij de mechaniek met de nodige aanpassingen nu 420 pk levert. Dat zijn er 42 meer zijn als het seriemodel waardoor er van de sprint van 0 tot 100 km/u 4 tienden van een seconde afgeknabbeld worden wat de score op 4,8 seconden brengt. Dat de topsnelheid de barrière van 250 km/u zowat zal verpulveren lijkt niet meer dan logisch.
 

Sperdifferentieel
 

Om het geweld te kunnen beheersen heeft Kircherer de ophanging geoptimaliseerd door de koets wat lager te leggen en het beheer van de adaptieve ophanging te herzien. Maar de kers op de taart is zeker het mechanische sperdifferentieel op de achtertrein !

Buitenkant
 

Deze vermogenswinst wordt duidelijk gemaakt door allerhande koetswerkverbredingen uit carbon. De aluminium velgen groeien tot 20-duim terwijl het interieur door de veelvuldige logo’s een exclusieve toets krijgt.