In 1955 hadden Stirling Moss en Dennis Jenkinson afspraak met de geschiedenis door hel overtuigend de Mille Miglia wedstrijd te winnen aan boord van een Mercedes-Benz 300 SLR met het nummer 722. Ter herinnering van dit evenement heeft Mercedes beslist om een speciale reeks van de SLR op de markt te brengen onder de naam « 722 Edition ». Deze versie is uitgerust met een V8 van 5.5 liter dat in de fabriek van AMG in Affalterbach werd samengesteld, deze indrukwekkende Duitser ontwikkeld niet minder dan 478 kW / 650 pk. Met dit extra vermogen, 24 pk meer dan de gewone versie, kan de « 722 » van 0 tot 100 km/u in 3.6 seconden. De 200 km/u haalt hij in 10.2 seconden, en zijn topsnelheid bedraagt 337 km/u. Het geheel berust op velgen van 19 duim en een verstevigde ophanging dat op zijn beurt ook verlaagd werd met 10 mm. Het remmen wordt overgelaten aan remschijven met een diameter van 390 mm. Uiterlijk verschilt hij maar weinig van een gewone SLR, buiten een klein rood logo op het koetswerk. Zoals gebruikelijk voor auto’s uit deze prijsklasse is het intérieur uitgerust met leder, carbon en alcantara. Als een echte supersportieve auto is het stuurwiel met leder overtrokken en zitten er mooie zwarte en uit carbon vervaardigde shift-paddles achter. Om zo goed mogelijk van het vermogen van zijn wagen te kunnen genieten wordt de eigenaar van een SLR automatisch lid van de exclusieve « SLR Club ». In het kader van de SLR Safety & Speed Academy, krijgen de eigenaars van de McLaren-Mercedes op maat gemaakte lessen en seminaries. David Coulthard, Jochen Mass, Klaus Ludwig, Chris Goodwin et Christina Surer maken deel uit van de instructeurs en zullen de « happy few » die 400.000 € hebben neergeteld helpen bij het ontdekken van hun bolide.