Veel details over de Mini-plug-inhybride zijn er nog niet bekend. Maar aangezien de huidige generatie Mini technisch verwant is aan de BMW 2-Reeks Active Tourer, vermoeden we dat de 225xe Active Tourer model heeft gestaan voor Mini’s allereerste plug-in.
Tot 125 km/u!
Zo krijg je net als bij de 225xe drie rijmodi: in de eerste plaats “Auto eDrive”, waarbij de auto zelf de juiste balans bepaalt tussen elektriciteit en benzinemotor en de elektromotor tot 80 km/u beschikbaar blijft. Daarnaast is er “Max eDrive”, waarbij alleen de elektromotor wordt aangesproken en de topsnelheid beperkt is tot 125 km/u. Ten slotte is er “Save Battery”, waarbij de batterijlading bewaard blijft en tot een bepaald percentage wordt aangevuld, en alleen de verbrandingsmotor wordt gebruikt.
Go-kart
Mini besteedde ook veel aandacht aan het rijplezier. Aan het chassis en de ophanging veranderde er niets, maar de batterij en elektromotor zorgen voor een lager zwaartepunt en een betere balans tussen de voor- en achteras. Omdat de elektromotor de achterwielen aandrijft, beschikt de standaard voorwielaangedreven Mini over een intelligente vierwielaandrijving die doorslippende wielen uit de nood helpt.
Klepje
Uiterlijk herken je de hybride Mini vooral aan het extra klepje achter het linker voorwiel, waar je de auto inplugt. Binnenin licht de startknop geel op in plaats van rood bij de andere Mini’s, en is de toerenteller op het instrumentenpaneel vervangen door een “power display”.