Polestar heeft ons onlangs uitgenodigd om zijn toekomstige gamma (opnieuw) te ontdekken. Na de grote elektrische SUV Polestar 3, gingen we kijken naar een volledig ander soort auto: de elektrische 2+2-roadster met nummer 6! En het is duidelijk dat Thomas Ingenlath en zijn team van designers zeer mooi werk hebben geleverd. Hoewel hij als twee druppels water op de O2-conceptcar lijkt van maart 2022, is dit prototype op het eerste gezicht klaar voor productie!
'Kleine' 2+2-roadster
We kennen de precieze afmetingen van deze Polestar 6 niet, maar we kunnen wel vertellen dat de roadster niet zo groot is. Zijn lengte zou dichter bij 4 dan bij 5 meter moeten liggen. De constructeur heeft het dan ook over een 2+2-zitter, en geen volwaardige vierzitter. Op kleinere kinderen na, zien we dan ook niet in wie er op de achterbank zou kunnen plaatsnemen.
650 kW (884 pk), 900 Nm en meer dan 600 km autonomie
Ondanks zijn kleine formaat, ontbreekt het deze roadster niet aan technische kunde. De Polestar 6 heeft namelijk dezelfde 800 V-architectuur, dezelfde superstijve aluminium structuur en dezelfde explosieve aandrijflijn als de Polestar 5. Hij krijgt dus twee elektromotoren voor een totaal van 650 kW (884 pk) en 900 Nm, waarmee hij in 3,2 seconden naar 100 km/u sprint en een topsnelheid haalt van 250 km/u! En hoewel we nog niet weten hoe groot zijn batterij wordt, spreekt Polestar al over een rijbereik van meer dan 600 km.
Vanaf 2026
Zoals je hebt gelezen, weten we in feite al vrij veel over deze toekomstige elektrische roadster van Polestar. En toch komt deze eerste cabrio van het merk pas in 2026 in het gamma! Een exacte prijs hebben we nog niet, maar we weten wel al dat je mag rekenen op ongeveer 200.000 euro, of toch zeker voor de speciale reeks 'LA Concept'. Een gepeperde rekening, maar toch verwachten we dat de 500 exemplaren van deze reeks als zoete broodjes over de toonbank zullen gaan. En gezien de prestaties en het design van het model, begrijpen we ook waarom.