De cyclecar, erg in trek in de jaren 20, was resoluut op prestaties gericht. Sensaties gewaarborgd, vooral omdat ze in de meeste gevallen gebruik maakten van slechts drie wielen. Als motor werd veelal (in elk geval voor de Morgan en Darmont) beroep gedaan op een tweecilinder. Ze beschikten niet over indrukwekkende vermogens, maar hun lichtgewicht lieten ongelooflijke prestaties toe ...   

De tijd van de cyclecars bleek voorgoed voorbij te zijn, maar een Amerikaans bedrijf heeft daar anders over beslist ! Het resultaat is deze G1. Zonder beroep hoeven te doen op een V12 bi-turbo van 650 pk heeft hij als doel om voor puur rijplezier te zorgen… Om dat waar te maken wordt het oude recept uit de kast gehaald, drie wielen, een stuur, een motor en daarmee is het zaakje afgehandeld…

De totale lengte van de G1 ligt onder de 3.2 meter, verder is hij 1.76 meter breed en slechts één meter hoog. Dat is zo’n 31 centimeter lager dan een Porsche 911. Voor het chassis wordt gebruik gemaakt van een buizenframe uit aluminium en composiet materialen. De motor is een V2, net zoals vroeger, en is afkomstig van Suzuki. Hij heeft een cilinderinhoud van 996 cc, 135 pk aan 9.500 tr/min. en 105 Nm koppel aan 7.500 tr/min. De versnellingsbak is van het sequentiële type met zes versnellingen en (momenteel) zonder achteruit. Voor de transmissie wordt gebruikt gemaakt van een ketting dat aan de achterwielen gekoppeld is.