Hyundai i20 krijgt zijn midlifefacelift
De uiterlijke veranderingen blijven beperkt, maar de standaarduitrusting van de i20 facelift wordt uitgebreid en de motoren zijn voortaan mild hybride.
De uiterlijke veranderingen blijven beperkt, maar de standaarduitrusting van de i20 facelift wordt uitgebreid en de motoren zijn voortaan mild hybride.
Het is niet eenvoudig om een plaats te veroveren in het Europese segment van de veelzijdige stadswagens. Toch gooit Hyundai de handdoek niet in de ring, want het stelt een derde generatie voor van zijn i20. Zullen zijn technologische innovaties, verpakt in een suggestief koetswerk, deze keer volstaan om de traditionele referenties van het segment te doen vergeten?
Hyundai waagt zich op zijn beurt in het segment van de kleine bommetjes met de i20 N. Hij moet de Ford Fiesta ST het leven zuur gaan maken met een 1.6-turbomotor van 204 pk.
Na de smakelijke i30N werkt Hyundai aan de i20N, een rivaal voor de Ford Fiesta ST en consoorten.
De toekomst van heel wat GTI’s lijkt onzeker, maar Hyundai wil zijn i30 N nog een klein broertje geven. Liefhebbers van kleine bommetjes mogen alvast uitkijken naar de i20N.
Na de kleine stadsauto i10 vernieuwt Hyundai nu zijn compacte i20. Die krijgt een meer hoekige stijl en kiest meteen voor microhybridisering.
De i20 is Hyundais tweede populairste model. Niet slecht voor een compacte outsider in het competitieve B-segment, maar na vier jaar is het tijd voor een verplichte facelift. Die moet zijn connectiviteit, motoraanbod en design een boost geven.
Dit is de hertekende Hyundai i20. De nieuwe versie krijgt de 7DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Op het afgelopen autosalon van Brussel kon je op de Hyundai-stand de i20 Thierry Neuville bewonderen. Deze speciale reeks zet de samenwerking tussen het Koreaanse merk en de Belgische rallypiloot in de verf. Wij namen een exemplaar mee voor een testrit.