Met de GT legt Mercedes-AMG de Porsche 911 het vuur aan de schenen. Nu neemt het de Panamera in het vizier. De AMG GT Coupé die in Genève wordt voorgesteld is het “gezinsalternatief” in de AMG GT-familie, met vijf zitplaatsen en een praktische koffer dankzij een grote kofferklep.

EQ Boost

Geïnteresseerde klanten kunnen kiezen tussen drie motoren. De “instapversie” heet 53 Coupé, en is voorzien van een 3.0 zes-in-lijn turbo met 435 pk. Dankzij een hybride EQ Boost krijgt de chauffeur er indien nodig 21 pk en 250 Nm extra bij.

V8

Als topmodel zijn er twee versies met de karaktervolle 4.0 V8 biturbo: de GT 63 Coupé, met 585 pk en 723 Nm, en de GT 63 S Coupé, met 639 pk en 850 Nm. 0-100 km/u duurt 3,1 seconden, de topsnelheid bedraagt 315 km/u.

Twee- of vierwielaandrijving

Om dat vermogen aan de grond te krijgen, is er 4Matic+-vierwielaandrijving. Op de recente E-Klasse AMG met dezelfde aandrijving voorzag Mercedes-AMG een “Drift”-modus, waarbij alle vermogen alleen naar de achterwielen werd gestuurd.