De DBR9 is gebaseerd op het laatste model van de Britse fabrikant, in de schoot van Ford. Deze klassebak is klaar voor het kampioenschap FIA-GT 2005. Deze nieuwe GT raceauto wordt voorbereid door Prodrive, eigendom van David Richards, werkgever van de F1 renstal BAR-Honda. Deze vennootschap houdt zich zowel bezig met het design, de ontwikkeling als met het beleid van het raceprogramma. Op de 24h van Mans De eerste DBR9 is klaar. Zij zal aan verschillende competities van de internationale kalender deelnemen, waaronder het kampioenschap FIA-GT die de 24h van Spa-Francorchamps bevat. Maar zij zal eveneens aan de 24h van Mans deelnemen. Het team zal officieel drie auto's laten rijden. Maar er zullen meer DBR9's op het traject zijn, aangezien twee onafhankelijke raceteams eveneens met deze auto willen rijden. Zij zullen elk twee exemplaren evenals logistieke steun van Aston Martin Racing krijgen. Bovendien zullen sommigen een DBR9 voor hun eigen plezier kunnen bekomen. Immers een "zeer beperkt" aantal van deze GT's zal beschikbaar zijn voor een geselecteerd cliënteel. Een aangepast design Jeremy Hand, de directeur van productontwikkeling en motorsporten bij Aston Martin, zegt dat "het design van DB9 zich uitstekend leent tot een aanpassing naar een raceauto als de DBR9". Met zijn agressieve look zal de DBR9 net zoveel plezier geven aan de toeschouwers en de piloten als een "eenvoudige" DB9 aan zijn eigenaar en zijn passagiers.