De top reeksen van het Audi gamma beschikken voortaan allen over een singleframe radiator rooster. Dit rooster dat vroeger enkel gereserveerd was voor de A8 12 cilinder wordt nu het visitekaartje van Audi. Intussen wordt het singleframe reeds toegepast voor de reeksen A3 sportback,A4 en A6 die reeds gelanceerd zijn in 2004. Het kenmerkende design van de voorsteven is eveneens terug te vinden in de cockpit van de A8. Centraal op de nieuwe generatie sturen prijkt immers het gestileerde trapezium.
Adaptieve bochtenverlichting
De exclusieve boeg gekarakteriseerd door het singleframe rooster versieren dus ook de luxeberlines van de 6 en 8 cilinders van Audi. Gelijktijdig met het verschijnen van deze gedaanteverwisseling zullen ook de nieuwe technologieën hun opwachting doen. Zo kan men als optie bij deze luxemodellen een adaptieve bochtenverlichting nemen. Dit systeem is een nieuwe stap in de verbetering van het nachtzicht en de actieve veiligheid. De lichten kunnen uitzwenken in functie van de snelheid en de stuurhoek (met een maximum van 15°) om zo de verlichtingszone van de bocht bijna te verdubbelen. De lichten gaan bovendien automatisch branden wanneer bij een snelheid van minder dan 70 km/h, of wanneer de bestuurder de knipperlichten activeert , het stuur in een grote hoek draait en wanneer de versnelling in achteruit gezet wordt om het parkeren te vergemakkelijken. Het krachtige Xenon Plus verlichtingssysteem maakt deel uit van dit pakket. De daglichten verbruiken weinig, kwestie van klaar te zijn indien dit systeem in de toekomst verplicht wordt
DAB.
Het DAB tuner systeem systeem (Digitaal Audio Broadcasting) voor het ontvangen van digitale radiouitzendingen zal trouwens ook in optie verkrijgbaar zijn in de Audi A8 singleframe die bediend kan worden via de MMI (Multimedia systeem met scherm). Deze digitale technologie geeft een radiosignaal in CD kwaliteit weer en zal in de toekomt de nieuwe diensten zoals radiotekst kunnen aanbieden. Eveneens waarborgt dit systeem de toekomstige compatibiliteit aangezien publieke en private zenders op middellange termijn zullen overstappen op het digitale systeem.
Bron : Audi
Ontdek meer inzichten
Audi